וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על נתניהו בליכוד: "ישראל מפקירה ביטחונה"

28.7.2013 / 19:35

יו"ר הקואליציה תקף את חבריו למפלגה שתמכו בשחרור האסירים הפלסטינים: "החלטה לא צודקת ולא מוסרית". הפלסטינים בירכו: "לנצל ההזדמנות למו"מ". פרי: "רצון אמיתי להסדר"

צילום: עומר מירון, ערוץ 9, רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: לירון בארי

ביקורת מבית: יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין (הליכוד) תקף את החלטת חבריו למפלגה שתמכו בשחרורם של כמאה אסירים פלסטינים כחלק מהתנעת תהליך השלום. "הממשלה קיבלה היום החלטה לא צודקת ולא מוסרית, שמהווה שיא נוסף בתיאטרון האבסורד שבו ישראל מפקירה את ביטחונה ללא שום תמורה", אמר לוין. לדבריו, "שוב הוכח ששיחות השלום הן רק אמצעי בידי הפלסטינים לסחוט ויתורים מישראל, ולצערי, הממשלה נפלה פעם נוספת למלכודת שקופה זו".

בישיבת הממשלה הצביעו 13 שרים - ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו - בעד שחרור האסירים, לעומת שבעה שהתנגדו. השרים סילבן שלום ולימור לבנת נמנעו מהצבעה. פרט לנתניהו, מהליכוד הצביעו בעד המהלך גם השרים משה יעלון, גדעון סער ויובל שטייניץ, לצד חמשת שרי יש עתיד, שני שרי התנועה, וכן סופה לנדבר ויצחק אהרונוביץ' מישראל ביתנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש צוות המשא ומתן מטעם הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, בירך על תוצאות ההצבעה. "אני מאמין שזה צעד בדרך לשלום, ואני מקווה שנוכל לנצל את ההזדמנות שארצות הברית סיפקה לנו, לחדש את המשא ומתן".

בסיום ישיבת הממשלה אמר השר פרי: "כמי שהיה אחראי למרדפים ולמעצרים של רבים מאותם רוצחים, מדובר בהחלטה קשה, קורעת לב, וטרגית מבחינת המשפחות השכולות, אך אי שיבה לשולחן המשא ומתן היה חמור עוד יותר". לדבריו, "ההחלטה לפתוח במשא ומתן עם הפלסטינים היא צעד אסטרטגי וחיוני לישראל. אין כל יכולת לצפות כיצד יתפתחו הדברים אך אין ספק כי ישראל באה למשא ומתן עם רצון אמיתי להגיע להסדר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

כץ תקף את לבני: "היית בעד המו"מ והציבור אמר לך לא"

במהלך ישיבת הממשלה תקף שר התחבורה, ישראל כץ, את שרת המשפטים, ציפי לבני, ואמר לה: "את היית בעד משא ומתן בכל מחיר, והציבור אמר לך לא. אנחנו תמכנו בחידוש השיחות ללא תנאים מוקדמים ואני נשארתי באותה העמדה". עוד הוסיף כץ: "שחרור המחבלים הוא טעות, כמו שההקפאה הייתה טעות שבקושי נחלצנו ממנה. יושבים כאן שרים שתמכו בהקפאה וטענו שהיא תוביל למשא ומתן וראינו לאן היא הובילה. תוך שישה חודשים יובהר ששחרור המחבלים לא מוביל לשום מקום ורק מרע את מצבנו באזור ובזירה הבינלאומית".

שר החקלאות יאיר שמיר, שהצביע נגד ההחלטה, אמר כי עמדתו העקרונית היא "שהמשא ומתן עם הפלסטינים חייב להתחיל ללא תנאים מוקדמים ואפשר היה לשפר את תנאי פתיחתו. ההחלטה יוצרת תקדים מסוכן רק כדי להתחיל תהליך שסופו לא ידוע". לדבריו, "זו הפעם הראשונה שמשחררים מחבלים שלא כנגד פדיון שבויים או החזרת גופות, ומדובר בחציית קו אדום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully