וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כדי לקבל החלטות פופולריות לא צריך ראשי ממשלה"

28.7.2013 / 0:05

לקראת ישיבת הממשלה היום, שתדון בשחרור אסירים פלסטינים במסגרת חידוש המשא ומתן, אמר ראש הממשלה נתניהו: "ראשי ממשלה נדרשים להחלטות קשות כשהדבר חשוב למדינה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש (שבת) במכתב לאזרחי ישראל לסוגיית שחרור האסירים הפלסטינים, הצפוי במסגרת חידוש המשא ומתן. "זוהי החלטה קשה מאין כמוה. היא מכאיבה למשפחות השכולות, היא מכאיבה לעם ישראל כולו והיא מכאיבה לי מאוד", כתב נתניהו. "היא מתנגשת עם ערך חשוב מאין כמוהו, ערך הצדק. זהו אי צדק ברור שבני עוולה, גם אם רובם המוחלט ישבו בכלא למעלה מ-20 שנה כמו במקרה זה, ישתחררו לפני שסיימו לרצות את מלוא תקופת מאסרם".

"כדי לקבל החלטות שנתמכות בדעת הקהל אין צורך בראשי ממשלה. ראשי ממשלה נדרשים מעת לעת לקבל החלטות בניגוד לדעת הקהל - כשהדבר חשוב למדינה. בתשעת החודשים הקרובים נבחן אם יש מולנו גורם פלסטיני הרוצה כמונו בסיום אמיתי של הסכסוך בינינו. סיום זה יתאפשר רק בתנאי שיובטח ביטחון אזרחי ישראל ויובטחו האינטרסים הלאומיים החיוניים שלנו", הוסיף ראש הממשלה.

בנימין נתניהו בהצהרה לעיתונות בעקבות החלטת האיחוד האירופי להכניס את הזרוע הצבאית של חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור. יולי 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"זהו אי צדק גמור שבני עוולה ישוחררו", נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"התשובה הטובה ביותר שאנו נותנים לאותם רוצחים שפלים שביקשו להכריע אותנו בדרך הטרור היא שבעשרות השנים שבהן ישבו בכלא - בנינו מדינה לתפארת והפכנו אותה לאחת המדינות המשגשגות, המתקדמות והאיתנות בעולם", סיכם נתניהו.

היום תדון הממשלה בישיבתה על הסמכת צוות שרים שידון בסוגיית שחרור האסירים. כפי שפורסם בוואלה! חדשות הצוות צפוי לכלול את השרים יעלון, לבני ואהרונוביץ'. בנוסף תדון הממשלה בשחרור הקבוצה הראשונה מבין כמאה אסירים המיועדים לשחרור. זהותם של האסירים תיקבע בצוות השרים המצומצם. כמו כן מתכוון ראש הממשלה להציג מחר את טיוטת חוג יסוד משאל עם, הקובעת כי כל העברת שטחים מריבונותה של ישראל תחייב עריכת משאל עם.

מוקדם יותר אתמול אמר גורם פלסטיני לוואלה! חדשות כי ישראל הסכימה לשחרר לאורך המשא ומתן 24 אסירים ערבים-ישראלים שנידונו למאסרי עולם וכלואים בישראל עוד לפני הסכמי אוסלו, וזאת לצד 82 אסירים פלסטינים הכלואים משך זמן דומה. אם הדבר נכון, הרי שמדובר בשינוי בעמדה הישראלית בנושא, ובהישג ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

קונצנזוס בליכוד נגד שחרור האסירים

ישראל הודיעה כבר בתחילת השבוע על הסכמתה לשחרר כ-80 אסירים פלסטינים ותיקים שיושבים בבתי הכלא יותר מ-20 שנה. עם זאת, הפלסטינים דרשו לשחרר גם 24 אסירים ערבים-ישראלים, שנשפטו על עבירות ביטחוניות וכלואים גם הם יותר משני עשורים. רשימת האסירים המלאה שדרשו הפלסטינים, ושפורסמה לראשונה לפני כחודש בוואלה! חדשות, כללה ערבים-ישראלים שהורשעו ברצח ובחטיפת חיילים ונידונו למאסרי עולם כפולים.

בשלב זה מסתמן כי ישראל אמנם תשחרר כ-100 אסירים ובהם גם ערבים-ישראלים, אך גורם מדיני בירושלים אמר אתמול לוואלה! חדשות כי זהותם של האסירים תיקבע לאורך המשא ומתן. הגורם הדגיש כי בכל מקרה האסירים ישוחררו בכמה פעימות ובהתאם להתקדמות בתהליך המדיני.

הכוונה לשחרר אסירים נתקלת בהתנגדות גם בתוך מפלגתו של ראש הממשלה, הליכוד. סגן שר הביטחון, דני דנון, כתב לשרי הליכוד לקראת ההצבעה כי ההחלטה מגדירה "בעתיד לישראל סטנדרטים של פשרות מרחיקות לכת אל מול דרישות מגוחכות מהצד השני. אני קורא לכם להצביע נגד שחרור האסירים, אך בעד המשא ומתן ללא תנאים מקדימים".

"אני בטוח כי כל אחד מכם יודע כי יש קונצנזוס בליכוד להתנגדות לשחרור מטורף של עשרות מחבלים עם דם של מאות ישראליים על ידיהם. כל שכן שהשחרור מהווה פרס לפלסטינים רק על עצם הסכמתם לשבת עמנו סביב שולחן המשא ומתן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully