וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה קרי: "ארה"ב תתחייב למו"מ על בסיס גבולות 67'"

שר החוץ האמריקני האריך ביממה את שהותו באזור, כנראה כדי להודיע על חידוש השיחות בין ישראל לפלסטינים. מסתמן: יחייב את הצדדים לגבולות 67' ולהכרה בישראל כמדינה יהודית

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ישראל הסכימה כי המשא ומתן המדיני בינה לבין הרשות הפלסטינית יתבסס על גבולות 1967, כולל חילופי שטחים עתידיים – כך מדווחת היום (רביעי) סוכנות הידיעות רויטרס. בדיווח מצוטט גורם ישראלי בכיר שאומר כי שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, יכריז כי המשא ומתן יתבסס על גבולות 67', וכי מטרתו הסופית תהיה הקמת מדינה פלסטינית "לצד המדינה היהודית". מיד עם פרסום הידיעה, דוברו של ראש הממשלה נתניהו הכחיש כי ישנה הסכמה כזו.

הנוסחה המסתמנת מן הדיווח, שעליה רמזו גורמים מדיניים בירושלים בשבועות האחרונים, היא שהאמריקנים הם שיספקו את הניסוחים המדיניים שחשובים לשני הצדדים, ובכך ימנעו מראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לחצים פוליטיים מבית. במקום שראש ממשלת ישראל יתחייב בעצמו לגבולות 67', קרי יעשה זאת, ובמקום שיו"ר הרשות יכריז בעצמו על הכרה בישראל כ"מדינה יהודית" כפי שדרש בעבר נתניהו, האמריקנים הם שימסמרו את הניסוח החשוב לישראל.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. רמאללה, מאי 2013. AP
מי יתחייב להכיר בשם הפלסטינים בישראל? קרי ואבו מאזן/AP

אבו מאזן צפוי להיפגש בשעות אחר הצהריים עם חברי הוועדה המרכזית של הפתח כדי לדון באפשרות של חידוש המשא ומתן עם ישראל. בשעות הערב ייפגש אבו מאזן גם עם חברי ההנהגה הפלסטינית כולה, ובכלל זה נציגי הארגונים השונים החברים באש"ף (הוועד הפועל) כדי לדון בנושא.

מקורות פלסטינים מסרו לוואלה! חדשות כי צפוי דיון סוער במהלך שתי הישיבות על סוגיית החזרה לשולחן המשא ומתן, נוכח עמדתם של כמה מאנשי הפתח ונציגי הארגונים הפלסטינים, השוללים את חידוש המגעים עם ישראל מבלי שייענו כל התנאים שהציבו הפלסטינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully