וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס מנסה לעצור את החרם האירופי: "מרחק נגיעה משיחות"

יום לפני אישור המהלך האירופי לא לשתף פעולה עם גופים בהתנחלויות, קרא הנשיא לאיחוד לחכות. על הדיווחים לגבי חידוש השיחות, אמר פרס: "מאמין כי המאמץ הכביר מביא לפירות"

לשכת העיתונות הממשלתית

כשברקע דיווחים על כוונה לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, נשיא המדינה, שמעון פרס, קרא הבוקר (חמישי) לאיחוד האירופי למנוע את אישור ההחלטה להחרים את ההתנחלויות. "אל תובילו מהלך של סנקציות לא אחראי שיחבל במשא ומתן המדיני", אמר הנשיא בהצהרה מיוחדת לסוכנויות הידיעות הזרות. "החלטתכם עלולה להביא למשבר נוסף באזורנו".

"היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי ידידותיים ויש לי כבוד עצום לאיחוד האירופי. אני פונה לידידינו באירופה ואומר: 'חכו עם החלטתכם – תנו עדיפות לשלום'", הוסיף הנשיא. "ההחלטה לא נדרשת ואינה בזמן. הנושאים שעל הפרק מורכבים ורגישים – דחו את החלטתכם". כוונת האיחוד האירופי להחריג את האזורים שמחוץ לגבולות 1967 מההסכמים הכלכליים עם ישראל נחשפה מוקדם יותר השבוע, ומחר צפוי המהלך לקבל אישור סופי.

נשיא המדינה בפגישתו המדינית עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון.. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
פרס והממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

מוקדם יותר דווח בעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, כי מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, צפוי להכריז מחר באופן רשמי על חידוש המשא ומתן. גורמים בשגרירות הפלסטינית בעמאן מסרו לעיתון כי קרי, הנמצא כעת בבירה הירדנית, צפוי למסור את הודעתו בטרם יעזוב את עמאן ביום שישי בבוקר. לפי הדיווח, הושגה התקדמות משמעותית בשיחות בין קרי לבין יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

הנשיא פרס התייחס בהצהרתו לנושא, ואמר כי הוא מעריך את המאמצים של קרי, ויודע כי מדובר במהלך רציני. "מהמידע האחרון שיש ברשותי, מזכיר המדינה ג'ון קרי הצליח לקדם את הסיכויים לפתוח במשא ומתן", אמר. "הימים הקרובים הינם קריטיים, ואנו ממש במרחק נגיעה. אני מאמין כי המאמץ הכביר מביא לפירות הן בצד הישראלי והן בצד הפלסטיני. שני הצדדים עושים מאמץ עליון להתגבר על המכשולים האחרונים", ציין פרס, והדגיש כי ישנה חשיבות רבה לתמיכה הפומבית ולרוח הגבית שנותנת הליגה הערבית ליוזמתו של קרי: "התמיכה הפומבית אשר הפגינה הליגה הערבית חשובה לקידום המשא ומתן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. רמאללה, מאי 2013. AP
אבו מאזן וקרי/AP

אבו מאזן צפוי להיפגש בשעות אחר הצהריים עם חברי הוועדה המרכזית של הפתח כדי לדון באפשרות של חידוש המשא ומתן עם ישראל. בשעות הערב ייפגש אבו מאזן גם עם חברי ההנהגה הפלסטינית כולה, ובכלל זה נציגי הארגונים השונים החברים באש"ף (הוועד הפועל) כדי לדון בנושא.

מקורות פלסטינים מסרו לוואלה! חדשות כי צפוי דיון סוער במהלך שתי הישיבות על סוגיית החזרה לשולחן המשא ומתן, לנוכח עמדתם של כמה מאנשי הפתח ונציגי הארגונים השוללת את חידוש המגעים עם ישראל מבלי שייענו כל התנאים שהציבו הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully