וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין לרב אליהו: בחירתך מעוררת קשיים משפטיים

גלעד גרוסמן

16.7.2013 / 0:20

מוקדם יותר הודיע היועץ המשפטי לרב כי עקב אמירות גזעניות הוא לא יגן על מועמדותו לרב הראשי. בעבר סירב וינשטיין להגן על מינויו של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל - וזה בוטל

"היועץ המשפטי לממשלה הגיע לכלל מסקנה שבחירתך לכהונה הרמה הינה אכן בלתי ראויה ומעוררת קשיים משפטיים" - כך נכתב במכתב שנשלח אמש (שני) מלשכת היועץ המשפטי לממשלה לרב שמואל אליהו, בו מסביר היועץ כי לא יוכל להגן על מועמדותו של אליהו לתפקיד הרב הראשי הספרדי לישראל. מוקדם יותר הודיע וינשטיין לרב אליהו, רבה הראשי של העיר צפת כי למרות הדברים, לא נמנעת ממנו האפשרות להתמודד לתפקיד, אולם מדובר בקביעה ערכית ובעלת השפעה במידה ויוגשו עתירות לבג"ץ נגד המינוי.

עוד ביקש היועץ המשפטי לממשלה מוקדם יותר אתמול מהרב אליהו להתייחס ל-13 אמירות בעלות ניחוח גזעני שמיוחסות לו, בטרם קיבל את החלטתו. בין השאר קרא הרב להרחיק את כל הסטודנטים הערבים מהמכללה בצפת. אולם לאחר שחזר בו מהדברים בוטל כתב האישום. בהמשך התבטא נגד מכירה או השכרה של דירות לערבים ואמר כי "כמה רוצחים סדרתיים התגלו כהומוסקסואליים".

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת בכנס של ראשי ערים על עתידן היהודי של הערים המעורבות, אפריל 2011. נמרוד סונדרס
13 אמירות בעלות ניחוח גזעי. הרב שמואל אליהו/נמרוד סונדרס

לפני כשבועיים הודיע וינשטיין כי אם אליהו יחליט להתמודד לתפקיד הרב הראשי, הוא יערוך לו שימוע, זאת לאחר שורת פניות שהגיעו אליו בשל התבטאויות מעוררות מחלוקת של הרב. בעקבות הדברים פנה הרב אליהו לווינשטיין לקבל הסבר, וזה הסביר במכתבו הלילה כי התקבלו אצלו תלונות על כך שאליהו התבטא בצורה המעידה על כך שהוא פסל ציבורים שלמים וכי נוכח עובדה זו ונוכח כתב אישום שהוגש נגדו בעבר, הוא אינו ראוי לכהן בתפקיד ממלכתי רם.

ניתן להעריך כי במידה והרב אליהו ייבחר לתפקיד, יוגשו כנגד הבחירה מספר עתירות לבג"ץ. מכיוון שווינשטיין לא יגן עליו, יצטרך הרב במקרה כזה לשכור עורך דין פרטי. קביעתו של היועץ תשמש גם את המתנגדים למינוי. יצוין כי לאחר שווינשטיין סירב להגן על מינוי של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, המינוי בוטל.

"צעד הכרחי ומתבקש"

ממטה הרב אליה נמסר בתגובה כי "ערב ט' באב בחר היועץ להסיר את מסיכת הצביעות הממלכתית ולדרוס את הדמוקרטיה". עוד נמסר, כי וינשטיין "הבין שרוב גדול בקרב הגוף הבוחר עומד לבחור ברב אליהו לרב הראשי, והחליט לשבור את הכלים ובצעד חסר תקדים, ללא סמכות, ללא שימוע וללא אימות הטענות יצר מציאות חדשה - ולפיה מועמד שאינו מוצא חן בעיני האליטה המשפטית לא יקבל את הגנת הרשויות. היועץ יצטרך להסביר כעת לציבור כולו מדוע רב עיר מוערך ומועמד מוביל לתפקיד מותקף על ידו בחריפות".

מהתנועה הרפורמית נמסר בתגובה להודעת היועץ כי "מדובר צעד הכרחי ומתבקש שמבהיר כי להסתה גזענית שיטתית ומתמשכת חייב להיות מחיר ציבורי ברור. דינו של מוסד הרבנות הראשית לעבור מן העולם ומערכת הבחירות הנוכחית מהווה לכך הוכחה ברורה. יחד עם זאת, כל עוד מוסד זה מתקיים בחסות החוק יש להבטיח כי העומדים בראשו אינם שקועים עד צוואר בביזוי הערכים הדמוקרטיים של מדינת ישראל הוא בהפגנת שנאה ועוינות כלפי מגזרים שלמים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully