וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוותר: קרי חוזר לאזור בניסיון לחדש המשא ומתן

15.7.2013 / 20:54

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי יגיע ביום רביעי לביקור שישי, ייוועד עם אבו מאזן ובהמשך יבקר כנראה בישראל. בוואלה! חדשות פורסם שקרי איים לפגוע בסיוע לרשות אם זו לא תתגמש

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ישוב למזרח התיכון מחרתיים (רביעי) ויערוך סבב פגישות מדיניות עם גורמים בכירים בישראל וברשות הפלסטינית. קרי צפוי להיפגש ביום רביעי בעמאן, בירת ירדן, עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולדון עמו בדרכים לחידוש המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים. בנוסף צפוי קרי להיפגש בעמאן עם מזכ"ל הליגה הערבית נביל אלערבי, ולדון עמו ביוזמת השלום שהציגה הליגה הערבית, הכוללת הכרה של כלל מדינות ערב בישראל במידה ותקום מדינה פלסטינית.

בשלב זה טרם ברור אם לאחר הביקור בעמאן קרי ימשיך לירושלים. גורם מדיני ישראלי העריך בשיחה עם וואלה! חדשות כי קרי אכן יגיע ביום חמישי בתום ביקורו בעמאן, אך הדגיש כי הגעתו טרם סוכמה באופן רשמי. הגורם ציין כי גם ביקורו הקודם של קרי במזרח התיכון היה "בלתי צפוי" ביחס לביקורים דיפלומטיים בדרג בכיר - קרי האריך את הביקור ביממה, דחה פעמיים את מסיבת העיתונאים שלו, וחצה שש פעמים את הגבול בין ישראל לירדן במהלך שלושה ימים. "צריך לזכור שהאיש בא לפה כדי לעבוד, לא כדי להצטלם", אמר הגורם, "ולכן אי אפשר לתכנן הכל מראש".

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. רמאללה, מאי 2013. AP
קרי ויו"R הרשות הפלסטינית אבו מאזן. שב לאזורנו./AP

הביקור הקרוב צפוי להיות ביקורו השישי של קרי באזורנו מאז שנכנס לתפקידו. הוא ביקר בישראל וברשות הפלסטינית יותר מאשר בכל מדינה אחרת בעולם. מאז ביקורו הקודם של קרי באזור, שהסתיים בתסכול לאחר ששר החוץ האמריקני לא הצליח לשכנע את שני הצדדים לכנס פסגה מדינית, חלפו כשבועיים, שבמהלכם אושפזה אשתו של קרי, תרזה היינץ-קרי - אירוע שעיכב את חזרתו של קרי לאזורנו. בשבועיים שחלפו מאז הביקור הקודם עסקו יועציו הקרובים של קרי בשיחות אינטנסיביות עם בכירים בירושלים וברמאללה, במטרה לצמצם את הפערים בין הצדדים, שעדיין לא מסכימים על התנאים לפתיחת המשא ומתן, בדגש על סוגיית שחרור האסירים.

הסיוע לרשות בסכנה?

הבוקר נודע לוואלה! חדשות כי קרי איים על יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן וקרא לו להימנע מהצבת תנאים מוקדמים לחידוש המשא ומתן עם ישראל. גורם מדיני בכיר בירושלים סיפר כי בביקורו האחרון במזרח התיכון הבהיר קרי לאבו מאזן בפגישתם ברמאללה כי אם ימשיך להציב תנאים מוקדמים, בהם שחרור אסירים, הקפאת הבנייה בהתנחלויות וקביעת גבולות 67' כבסיס למשא ומתן, "האשמה על כישלון השיחות תוטל עליו, וארה"ב תפגע בסיוע הכספי לרשות. כעת, אבו מאזן שוקל את צעדיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully