וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרחת מכאבים בלידה? שלמי 5 דולרים לבית החולים

בזמן שבישראל חוק חדש מאפשר לשוטרים להיכנס לבתים רועשים, בזימבבואה מצאו דרך מקורית לשמור על השקט בחדר היולדות: הרעשת? תשלמי. סגן ראש הממשלה הבטיח להתערב

כורעת ללדת? כדאי שתשתקי, אחרת זה יעלה לך. בית חולים בזימבבואה, אחת מהמדינות העניות ביבשת אפריקה, גובה חמישה דולרים בעבור צרחה של כל אישה שנמצאת בחדר היולדות ונתקפת צירי לידה – כך עולה מדוח מקיף של הארגון הבינלאומי על שחיתות ברחבי העולם. עוד מעלה הדוח כי 62% מהיולדות מזימבבואה אכן שילמו את ה"קנס" הזה בשנה החולפת.

מס הרעש השערורייתי בבית החולים נקבע לכאורה כדי "לגבות כסף על אזעקות שווא", של אמהות שאינן באמת נמצאות בעיצומו של תהליך לידה וככל הנראה רק צורחות מכאבם החד של צירי הטרום-לידה. על פי הדוח הבינלאומי, אישה שלא תוכל לממן את צרחותיה בזמן הלידה לעתים תוחזק בבית החולים עד שמישהו מבני משפחתה יגיע לשלם את חמשת הדולרים. כתוצאה ישירה מכך, נשים רבות במדינה הענייה מעדיפות ללדת בביתן, כשעל פי דוח של האו"ם – כשמונה אמהות שיולדות בבית מתות במהלך הלידה מדי יום.

תינוק אפריקאי. ShutterStock
התשלום על הרעש יביא אמהות רבות ללדת בבית. כשמונה מהן מתות מדי יום/ShutterStock

מדובר בסכום משמעותי עבור הנשים הכורעות ללדת, שכן התוצר המקומי הגולמי לנפש במדינה עומד על 500 דולרים והכנסה ממוצעת לנפש היא כ-150 דולרים. בנוסף, המחיר שצריכה יולדת לשלם לבתי החולים עבור הלידה עצמה עומד על 50 דולרים. משמעות הדבר היא שבזימבבואה, בה אחוז המובטלים הוא 95 והעוני גואה, אמא לעתיד הכורעת ללדת ומשמיעה אנקות כאב תוך כדי תשלם מעל לחצי מהכנסתה השנתית עבור הלידה. והקנס.

הארגון הבינלאומי לשקיפות פנה במכתב רשמי למשרד הבריאות העולמי בבקשה לבדוק את הנושא, אך טרם נקבע שינוי כלשהו במדיניות בית החולים בזימבבואה, ואף נמסר כי המכתב הלך לאיבוד. עקב כך, חבר הארגון הצליח לארגן פגישה עם סגן ראש הממשלה, שהבטיח לבחון את העניין, ואכן מאז לא הגיעו לארגון תלונות על גביית הקנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully