וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר בטרומית "חוק המשילות": אחוז החסימה יעלה ל-4%

3.7.2013 / 15:05

לפי הצעת החוק של יש עתיד שאושרה טרומית, לא תופל הממשלה גם אם לא יתקבל רוב לתקציב המדינה. כמו כן, הרוב להפלת ממשלה יהיה 65 ח"כים. יחימוביץ': מה ז'בוטינסקי היה אומר?

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של סיעת יש עתיד לשינוי שיטת הממשל. על פי הצעת החוק, כדי להחליף ממשלה יהיה צורך ברוב של 65 חברים, לעומת 61 כיום, וכי גם אם יימצאו 65 חברי כנסת שיביעו אי אמון בממשלה, אבל לא יצליחו לגבש הסכמה מי יעמוד בראש הממשלה החלופית, תשוב הממשלה הקודמת לכהן. עוד קובעת ההצעה, כי הממשלה לא תיפול גם אם לא יהיה לה רוב להעביר את תקציב המדינה. המשמעות היא שעל פי הצעת יש עתיד, תוכל לכהן בכנסת ממשלת מיעוט. סעיף אחר בהצעה קובע כי אחוז החסימה יועלה ל-4%, וכי מספר השרים יצומצם ל-18. 60 חברי כנסת תמכו בהצעה ו-44 התנגדו לה.

להצבעה קדמה סערה במליאת הכנסת וחילופי קריאות בין הקואליציה לאופוזיציה. חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) קראה לחברי יש עתיד: "איך הוצאת המפלגות הערביות מהכנסת תסייע ליציבות של הממשלה?". חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) אמר כי "הפגיעות הקשות בדמוקרטיה שהציעה ישראל ביתנו חוזרות הפעם באריזת מתנה של יש עתיד. העלאת אחוז החסימה היא פגיעה קטלנית במפלגות אידאולוגיות, בקבוצות מיעוט ובפלורליזם בקרב האוכלוסייה הערבית. חמור במיוחד ששוב קיבלו על עצמם חברי יש עתיד את תפקיד ביצוע העבודות המלוכלכות ביותר עבור ממשלת הימין".

רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד מכריזים על תכנית המכרזים לפתיחת שני נמלים נוספים, יולי 2013. יואב דודקביץ'
על פי הצעת יש עתיד, תוכל לכהן בכנסת ממשלת מיעוט. נתניהו ולפיד, היום/יואב דודקביץ'

חבר הכנסת רונן הופמן (יש עתיד) נימק את הצעת החוק: "ב-15 השנים האחרונות, כל שנתיים וחצי בממוצע מוציאה המדינה מיליארד שקלים כדי לקיים בחירות, והנבחרים מפסיקים לעבוד בשביל הציבור ועובדים למען עצמם. 12 שרי בריאות כיהנו ב-15 השנים האחרונות, איך אפשר לנהל כך מדיניות? הצעת החוק באה להבטיח שיהיה ניתן לנהל כאן מדינה. היא מאוזנת ושקולה".

הצעת חוק בעלת מאפיינים דומים אושרה לפני כחודש בקריאה טרומית, כאשר יוזמי ההצעה היו חברי סיעת ישראל ביתנו. חברי הקואליציה סיכמו ביניהם כי הצעותיהן של סיעות יש עתיד וישראל ביתנו יאושרו בנפרד בקריאות טרומיות ויאוחדו לכדי הצעת חוק ממשלתית לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה בכנסת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בוז'י הרצוג ושלי יחימוביץ' בישיבת סיעה של מפלגת העבודה. טלי מאייר
"נתת להרצוג לדבר כי הוא לא קרא קריאות ביניים? מה זה? א' בהתנהגות?". הרצוג ויחימוביץ' בישיבת סיעה בשבוע שעבר/טלי מאייר

חברי האופוזיציה ביקשו לעלות לדוכן הנואמים ולהשיב להצעה, אולם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר כי הוא מוכן לאפשר רק לחבר הכנסת יצחק הרצוג (העבודה) לנאום בשם האופוזיציה, כיוון שלא קרא קריאות ביניים. על כך אמרה יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ': "נתת להרצוג לדבר כי הוא לא קרא קריאות ביניים? מה זה? א' בהתנהגות? לקרוא קריאות ביניים זה חלק מהעבודה הפרלמנטרית".

לאחר מכן עלתה יחימוביץ' לנאום במסגרת ציון יום השנה ה-73 לפטירתו של זאב ז'בוטינסקי וביקשה להתייחס להצעת החוק: "יש תחרות בין ישראל ביתנו לבין יש עתיד. שתיהן לא דמוקרטיות והפרסונה תמיד תהיה בהן יותר חזקה מהמפלגה. מעניין אותי מה ז'בוטינסקי היה אומר על הצעת החוק הזו". יחימוביץ' פנתה מעל דוכן הנואמים לשרת המשפטים, ציפי לבני, שנעדרה מהדיון על הצעת החוק: "אני תוהה למה לא עלית לדוכן ושלחת את שר הרווחה מאיר כהן לנמק את ההצעה בשם הממשלה". יחימוביץ' ציטטה ממכתבי ז'בוטינסקי על יחסי הרוב והמיעוט בחברה דמוקרטית ואמרה ללבני: "הייתי מצפה ממך, חניכת ז'בוטינסקי, לעמוד כאן ולקרוא את הדברים במקומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully