וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון הכריז: "תג מחיר" - התאגדות בלתי מותרת

1.7.2013 / 15:29

שבועיים לאחר האישור בקבינט, שר הביטחון שינה את הגדרת פעולות ההשחתה וההפחדה של פעילי הימין הקיצוני: "עלינו להילחם בהם מלחמת חורמה באפס סובלנות ומקסימום אמצעים"

אחרי האישור בקבינט - המלחמה בפעילי הימין הקיצוני עולה שלב: שר הביטחון משה יעלון הכריז הבוקר (שני) במהלך דיון שקיים בנושא, על תופעת "תג מחיר" כ"התאגדות בלתי מותרת". בדיון השתתפו נציגי משטרת ישראל, השב"כ, מתאם הפעולות בשטחים וכן גורמי משפט. "מדובר בתופעה חמורה ביותר, שבה יש מעשי אלימות ללא אבחנה כלפי ערבים, תוך פגיעה ברכושם וסיכון חיי אדם, וזאת כדי להניא את ממשלת ישראל מלפעול באופן מסוים", אמר יעלון בסיום הדיון. "אני קובע שזו התאגדות בלתי מותרת, עם כל המשמעויות הנובעות מהחוק ומאכיפתו כלפי יוזמי האידיאולוגיה, מפיציה, המממנים אותה ומבצעיה".

"מחובתנו להחמיר בענישה כלפי פורעים אלו, שכן תוצאות פעילות זו היא הרת אסון", הוסיף יעלון. "עלינו להילחם בהם מלחמת חורמה באפס סובלנות ומקסימום אמצעים, שכן הם אינם מייצגים את ערכי הדת היהודית ואת ערכיה של מדינת ישראל, ופעילותם היא עבריינית לכל דבר. בימים הקרובים אנחה את מפקד פיקוד המרכז להכריז על כך בגזרתו, ואני מקווה שעצם ההגדרה תעניק לגורמי אכיפת החוק כלים רבים ומשמעותיים יותר להתמודד עם תופעה פסולה זו".

תג מחיר באבו גוש. יוני 2013. נועם מושקוביץ
"אני קובע שזו התאגדות בלתי מותרת, עם כל המשמעויות הנובעות מהחוק ומאכיפתו". ריסוס כתובות באבו גוש/נועם מושקוביץ

מלשכת השר נמסר כי במהלך הדיון השוו הגורמים את פעילותם של מבצעי פעולות ההשחתה וההפחדה המכונות "תג מחיר" לפעילות ארגוני טרור מודרניים. כמו כן, דנו הצדדים בדרכי פעולה אפקטיביות בשטח. הכרזת שר הביטחון על התאגדות בלתי מותרת תאפשר לגורמי אכיפת החוק לעצור את החשודים לתקופה ארוכה יותר, למנוע מהם פגישה עם עורך דין במהלך חקירה, לעצור אותם עד תום ההליכים ולהחרים רכוש. צעדים אלו יופנו לא רק נגד מבצעי המעשים בשטח, אלא גם כלפי יוזמי האידיאולוגיה, מפיציה והמממנים אותה.

לא ברור כיצד השב"כ יישם ההמלצה

ההחלטה תאפשר אמנם לשב"כ להפעיל כלים במאבק נגד פעילי ימין קיצוני, באופן הדומה לאלה המופעלים נגד ארגונים תומכי טרור. יחד עם זאת, כלל לא ברור כיצד יצליח השב"כ ליישם את ההמלצה, שכן החוק כיום דורש כי הפעילים יהיו מאורגנים ויפעלו נגד כוחות הביטחון או נגד הממשלה, אולם פעילי "תג מחיר" למעשה אינם מאוגדים תחת ארגון או קורת גג אחת. גם משיחות עם גורמי הביטחון עולה כי אין מדובר בארגון מסודר, בעל ראש ארגון או מנהיגים, אלא בקבוצות של בודדים המוציאות לפועל את הפעולות בהתאם לסכסוך באזור ספציפי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הארכת מעצר למשה אורבך, חשוד שביצע פעולות תג מחיר במנזר השתקנים, יוני 2013. יותם רונן
פעיל הימין משה אורבך שנעצר בחשד להצתת המנזר בלטרון, היום/יותם רונן

לפני כשבועיים הקבינט המדיני-ביטחוני הסמיך את שר הביטחון להכריז על פעילי "תג מחיר" כ"התאחדות בלתי מותרת" – הגדרה השונה מזו המתייחסת לפעולה כאל אירוע טרור. לשכת ראש הממשלה הודיעה אז כי ההחלטה "מרחיבה משמעותית את הכלים החקירתיים והמשפטיים העומדים לרשות כוחות הביטחון ואכיפת החוק במטרה לפעול נגד הפעולות המכונות 'תג מחיר'". במקביל לכך, שרת המשפטים ציפי לבני תמשיך לקדם את חוק הטרור המתייחס ל"תג מחיר" כאל פעולה טרוריסטית.

לפי תקנות ההגנה לשעת חירום משנת 1945, התאגדות בלתי מותרת הינה "כל חבר בני אדם, בין שהוא מאוגד ובין שאינו מאוגד, ויהיה לו כל שם שהוא (אם יש לו שם) מזמן לזמן, אשר ממליץ, מסית, או מעודד בחוקתו או בתעמולתו", אחת מכמה פעולות, בהן השמדת רכוש של ממשלת ישראל, הסתה לאיבה נגדה ומעשי טרור נגד הממשלה או נגד עובדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully