וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי ונתניהו נועדים; גורם אמריקני: "יהיו בשורות טובות"

שר החוץ האמריקני שב לירושלים בפעם השלישית בתוך 48 שעות, לאחר שביטל ביקור במדינות המפרץ, כדי לקדם פסגה עם הפלסטינים עוד השבוע. הצדדים עדיין חלוקים בסוגיית הגבולות

לשכת העיתונות הממשלתית

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי שב לישראל, בפעם השלישית בתוך 48 שעות, לפגישה נוספת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שנערכת הערב (שבת) בירושלים. בפגישה משתתפים גם שרת המשפטים הממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, ציפי לבני, ראש המטה לביטחון לאומי יעקב עמידרור והמזכיר הצבאי אייל זמיר. קרי אמור היה לנחות בשעות אלה ממש דווקא באיחוד האמירויות, כדי לדון עם שרי החוץ של מדינות המפרץ במלחמת האזרחים בסוריה, אך בצעד חריג הוא החליט לבטל את ביקורו במפרץ כדי לשבת פעם נוספת עם נתניהו, לאחר שהבוקר נועד בעמאן עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

גורמים מדיניים בישראל ובארה"ב העריכו כי הפגישה תוביל ל"פריצת דרך" בתהליך המדיני, לאחר כמעט שלוש שנים של קיפאון מוחלט בין ירושלים לרמאללה. "קרי דחה את מסיבת העיתונאים שהוא אמור היה לערוך בצהריים בעמאן, כי הוא מאמין שאחרי הפגישה הערב יהיו לו בשורות טובות יותר", אמר לוואלה! חדשות גורם אמריקני. אלא שבניגוד לדברים הללו, גורם בכיר ברשות הפלסטינית אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "כרגע מאמציו של קרי אינם מניבים תוצאות". קשה לקבוע מי מבין הצדדים מספק כרגע הערכה מדויקת יותר של המצב. קרי עשוי לספק תשובות במסיבת עיתונאים שייכנס מחר בבוקר בירושלים ובה יסכם את הביקור.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, 29 ביוני 2013. קובי גדעון,, לשכת העיתונות הממשלתית
לבני, נתניהו, ראש המטה לביטחון לאומי עמידרור והמזכיר הצבאי אייל זמיר בפגישה עם קרי, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון,

קרי דוחף את ישראל והרשות הפלסטינית לקיים פסגה מדינית כבר בשבוע הבא בירדן, ככל הנראה לא בנוכחותם האישית של נתניהו ואבו מאזן אבל כן בדרגי עבודה בכירים – השרה ציפי לבני והשליח המדיני עו"ד יצחק מולכו מן הצד הישראלי, וסאיב עריקאת שממונה על המשא ומתן עם ישראל בצד הפלסטיני. לבני ומולכו בילו ביומיים האחרונים שעות ארוכות עם יועציו הקרובים של קרי. פסגה בה יישבו השניים עם בכירים ברשות הפלסטינית עשויה לסלול את הדרך לפגישת עבודה בין נתניהו לאבו מאזן, דבר שלא קרה מאז שנת 2010.

אין ספק שביקורו של קרי – החמישי באזורנו מאז שנכנס לתפקידו – הפיח רוח חיים בתהליך המדיני, אבל בין הצדדים עדיין קיימות מחלוקות אפילו בנוגע לאפשרות לשבת יחדיו לשולחן המשא ומתן. הפלסטינים ממשיכים לדרוש שישראל תשחרר אסירים, תקפיא את הבנייה בהתנחלויות ותסכים להצהרה על כך שהמשא ומתן יתבסס על גבולות 1967 – עוד לפני שהצדדים פותחים בדיאלוג ישיר.

גורם מדיני אמר הערב כי בירושלים אמנם שוקלים בחיוב לשחרר אסירים פלסטינים כמחווה לאבו מאזן, אבל לא "במכה אחת" עם תחילת המשא ומתן אלא כצעד "בונה אמון" שיתבצע בשלבים. לגבי הקפאת בנייה, ישראל מעדיפה מדיניות של הקפאה "רכה", כלומר – להימנע מבנייה בהתנחלויות אך לא להכריז על כך באופן מוצהר. בנושא הגבולות, מסתמן כי ישראל לא תסכים להצהרה שהפלסטינים היו רוצים לראות.

החלטתו של קרי לבטל את ביקורו במדינות המפרץ ולהשקיע פגישה נוספת בנתניהו מצביעה שוב על מידת המחויבות של השר האמריקני לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני. לא בטוח שאדם אחר בתפקידו של קרי היה מוותר על פגישה דחופה העוסקת במצב בסוריה ובאפשרות לחמש את המורדים במדינה, כדי לנסות ולהושיב יחדיו באותו חדר את ציפי לבני וסאיב עריקאת. אבל קרי הציב את הסכסוך הישראלי-פלסטיני בראש סדר העדיפויות שלו, ואם גם הביקור החמישי שלו כאן ייגמר ללא תוצאות ברורות – הוא ייקלע למצוקה, לאחר שכבר כעת נשמעת ביקורת בתוך מחלקת המדינה בוושינגטון על חלוקת הזמן והאנרגיות שלו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully