וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות במגעים: קרי ייפגש עם נתניהו בירושלים

שר החוץ האמריקני היה אמור להכריז במסיבת עיתונאים בבירת ירדן על התנעת המו"מ המדיני, אך ההודעה נדחתה. גורם מדיני: פגישת קרי ונתניהו "תוביל להתקדמות משמעותית במגעים"

מסע הדילוגים של מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי נמשך: אחרי שעבר ב-48 השעות האחרונות פעמיים מישראל לירדן וחזרה, צפוי קרי לשוב במוצאי שבת פעם נוספת לירושלים, לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתהיה פגישתם המשותפת השלישית מאז יום חמישי בערב. לצורך חזרתו לירושלים ביטל קרי ביקור באיחוד האמירויות. מחלקת המדינה התנצלה על ביטולו של הביקור - צעד חריג שמצביע על כך שהתקדמות בתהליך השלום הישראלי-פלסטיני נמצאת כרגע בראש סדר העדיפויות של קרי.

בנוסף לביטול הביקור באיחוד האמירויות, נדחתה מסיבת העיתונאים שקרי אמור היה לערוך היום (שבת) בצהריים בעמאן. גורם מדיני אמר לוואלה! חדשות כי במסיבת העיתונאים תכנן קרי לסכם את ביקורו באזור, אך מכיוון שהביקור נמשך, האירוע נדחה. אותו גורם הוסיף כי פגישתם של קרי ונתניהו הערב "תוביל להתקדמות משמעותית במגעים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי. יוני 2013. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
לדברי גורם מדיני, פגישתם "תוביל להתקדמות משמעותית במגעים". נתניהו וקרי, שלשום/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

בעיתונים המובילים בירדן דווח הבוקר כי קרי סיכם עם נתניהו ואבו מאזן על כינוס פסגה מדינית מרובעת - עם נציגי ישראל, הרשות הפלסטיני, ירדן וארה"ב - שייתכן ותיערך עוד השבוע בעמאן. לא ברור אם מדובר בפסגה בדרג המנהיגים או בפסגה של דרגי ביניים וגורמים מקצועיים, כזו שהנציגים הישראלים בה צפויים להיות השרה ציפי לבני שממונה על המו"מ עם הפלסטינים ועו"ד יצחק מולכו - שליחו המדיני של ראש הממשלה. יש לציין כי לבני ומולכו נפגשו, במקביל לפגישותיו של נתניהו עם קרי אתמול ושלשום, עם הצוות הבכיר שמלווה את שר החוץ האמריקני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בירדן דווח על סיכום פסגה מדינית מרובעת. אבו מאזן, קרי ופרס בוועידה הכלכלית בדאבוס במאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתון הירדני "אל ערב אל יום" דיווח הבוקר כי הפלסטינים הסכימו להגיע לפסגה המרובעת לאחר שישראל הסכימה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, לשחרר אסירים פלסטינים ולקבוע מה יהיו גבולות המדינה הפלסטינית - בתנאי ששלושת הצעדים הללו לא יתבצעו באופן מיידי עם תחילת המשא-ומתן אלא בשלבים, בהתאם להתקדמות התהליך. גורמים מדיניים שונים בירושלים אמרו לוואלה! חדשות בשבוע האחרון כי בירושלים אכן נידונה האפשרות לשחרר כמה עשרות אסירים פלסטינים כמחווה לאבו מאזן. מדובר בעיקר על אסירים ותיקים שמזוהים עם תנועת פתח, אך לא מיד עם החזרה למשא ומתן אלא בשלבים. באופן רשמי, לשכת ראש הממשלה הכחישה שהדבר כלל עומד על הפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully