וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"מחווה" לקרי: 70 דירות חדשות ייבנו בהר חומה

26.6.2013 / 13:00

פרסום ראשון: למרות ביקורו של שר החוץ האמריקאי מחר בישראל, הוועדה לתכנון ובניה בירושלים אישרה בניה חדשה בשכונה שבמזרח ירושלים. "אנחנו המבוגר האחראי"

דווקא לקראת ביקורו של שר החוץ ג'ון קרי בישראל שייחל מחר, אושרו בצהריים (רביעי) בנייתם של זוג בניינים ובהם 69 יחידות דיור חדשות בהר חומה שבמזרח ירושלים. לוואלה! חדשות נודע כי ועדת המשנה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה לפני זמן קצר להתקדם בתכנית. מדובר באישור שלב נוסף בתוכנית המתאר של השכונה. תכנית זו, כמו גם תכניות אחרות במזרח העיר, עברו את שלב התנגדויות הציבור ואושרו בעבר בוועדות התכנון השונות.

ההתנחלות הר חומה. רויטרס
"קבלת הפנים" לקרי. בניה בהר חומה/רויטרס

מדובר באישור סופי ולמעשה ממחר הקבלן המבצע יכול להעלות לשכונה כלי עבודה ולהתחיל בעבודות תשתית להקמת המבנים. במקרים בהם מדובר באדמות מדינה, כמו במקרה של שכונת הר חומה, לאחר אישור הוועדה המחוזית התוכנית יוצאת למכרז והקבלן הזוכה ממתין לרישיון סופי כמו זה שניתן היום בוועדה המקומית.

מהתוכנית שהגיע לידי וואלה! חדשות עולה כי כל אחד מהמבנים יתנשא לגובה של שבע קומות ובסך הכל ייבנו 33 יחידות דיור במבנה הראשון ו-36 יחידות דיור במבנה השני. עבור כל מבנה ייבנה חניון תת-קרקעי למכוניות וכל אחד מהבניינים ישתרע על שטח של בין 1,500-2,000 מטרים רבועים.

עורך הדין יאיר גבאי, חבר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, מסר בתגובה: "בימים אלה כאשר ג'ון קרי הביא להשבתת הבניה בעיר ירושלים חשוב שהוועדה המקומית בעיריית ירושלים תשמש כמבוגר האחראי ותדאג לצורכי העיר והמשפחות הצעירות. כדי לספק את הביקוש בירושלים צריך לבנות בשנה אלפי יחידות דיור אחרת המחירים ימשיכו להאמיר ועם ישראל יפסיד את ירושלים".

מארגון "שלום עכשיו" נמסר בתגובה: "ההחלטה לקדם בניית 69 יחידות דיור בהר חומה מוכיחה כי כל הדיבורים על הקפאת בנייה במזרח ירושלים אינה נכונה. מדובר בזריקת דלי מים צוננים על מאמציו של קרי להניע מחדש את תהליך השלום".


מעיריית ירושלים נמסר: "בוועדה המקומית לתכנון ובנייה אושרו שלבים נוספים לבנייה בשטחים הנמצאים בבעלות פרטית שכבר אושרו בעבר בשכונת חומת שמואל וכן יחידות דיור בבית חנינא, ראס אל עמוד ובכל רחבי העיר לערבים וליהודים כאחד, ללא הבדל דת גזע ומין. יצוין כי לעירייה אין כל זכות חוקית לעצור זכות קיניינית של תושבים בעלי קרקע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully