וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה לווינשטיין: כתב האישום נגד בועז הרפז מוכן

25.6.2013 / 11:04

בתוך כך התייחס גבי אשכנזי, שהיה הרמטכ"ל בעת פרסום מסמך הרפז, בדיון על הפרשה בוועדת ביקורת המדינה, ליחסים העכורים עם שר הביטחון דאז ברק, והודה: "אני לא חף מטעויות"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

כתב האישום נגד בועז הרפז מוכן, אך הפרקליטות ממתינה לחומרים נוספים מחקירת מצ"ח, כך אמר הבוקר (שלישי), רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה. נזרי אמר זאת בדיון הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, העוסקת במסמך הרפז.

הבוקר דנה ועדת ביקורת המדינה של הכנסת בדוח מבקר המדינה בנושא "מסמך הרפז". לצורך הדיון, הגיע למשכן הכנסת אחד מהגיבורים המרכזיים של הפרשה – הרמטכ"ל בעת פרסום המסמך, גבי אשכנזי. האיש שלו יוחס בתחילה המסמך המזויף, יואב גלנט, נעדר מהישיבה, על אף שמהוועדה נמסר שהוא אישר את הגעתו והיה אמור להשתתף בדיון.

גבי אשכנזי ויואב גלנט. יוני 2013. ושי אוקנין, שי מכלוף
יואב גלנט וגבי אשכנזי/שי מכלוף, ושי אוקנין

בין השאר אמר אשכנזי: "נטען שאני סביבתי ואחרים היינו מעורבים בכתיבת המסמך, והמבקר קבע שאף אחד לא היה מעורב לא בכתיבת המסמך ולא בזיופו. הדברים ידועים וגלויים. זו קביעה חשובה. הייתה קביעה שלא התערבנו בתהליך בחירת הרמטכ"ל. אני שמח שגם את זה הורדנו מהשולחן כמו גם הטענה שהכל נעשה בשביל שנה חמישית. מניח שגם עשיתי טעויות. אמרתי את זה בעבר. אני לא חף מטעויות. הן נעשו מתום לב ואני מכיר בהן".

עוד אמר אשכנזי בדיון: "חשוב שיידעו כולם, בעיני הטענות המרכזיות כמו פוטש, מה שמסתתר מאחורי זה הוא חוסר הבנה או חקירה של הדרג הצבאי. המבקר קבע שלא היה פוטש. זו קביעה מאוד חשובה. יותר מזה, הוא קבע שלא הייתה תכנית פעולה להחליף את הרמטכ"ל. בהמשך אמר הרמטכ"ל לשעבר: "אני בכלל לא מתייחס לטענות אחרות כמו קשרים עסקיים וקשרי ייצוא שירדו מהשולחן. הביקורת העירה לי על הטיפול במסמך. תיארתי את מה שהיה אז, מערכת היחסים שהידרדרה והחריפה, שיחות וניסיונות לפתור את הבעיות עם שר הביטחון וראש הממשלה. המבקר מעיר שיש אחריות גוברת לדרג המדיני. החלטתי לא לעסוק בזה ושהמסמך יישאר במגירה. יכול להיות שהיה צריך להעביר אותו ליועץ או למבקר".

יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), אמר כי על אף שהמשטרה המליצה כבר לפני כשלוש שנים להעמיד לדין את כותב המסמך, בועז הרפז, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, טרם קיבל החלטה בעניין. "לא ייתכן שהחלטה כל כך ברורה של המשטרה תיתקל בסחבת ובחוסר מעש של היועץ המשפטי. שלוש שנים הן מספיק זמן להכרעה", אמר כהן.

מלבד אשכנזי, בישיבה משתתפים גם מבקר המדינה, יוסף שפירא, וקודמו בתפקיד ומי שחיבר את הדוח, מיכה לינדנשטראוס. כמו כן, משתתפים מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני, סגן הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, וגורמים נוספים.

לפני כחצי שנה פורסם דוח מבקר המדינה על אודות פרשת זיוף המסמך, ובו אסטרטגיה שלכאורה תכנן אלוף גלנט, כשהיה מועמד לתפקיד הרמטכ"ל. המבקר חשף בדוח פרטים על מערכת היחסים הסוערת בין שר הביטחון אהוד ברק לאשכנזי. "תכליתה העיקרית של הביקורת היא להפיק לקחים לעתיד, ולמנוע חזרה על כשלים ומחדלים", הסביר המבקר. "אסור שבמדינת ישראל, שבה המערכת הביטחונית היא גם מהות קיומית וגם אתוס, יתערער האמון בראשי מערכת הביטחון בשל מסכת יחסים בלתי נסבלת עד כדי איבה וחוסר אמון ביניהם, ושהאחריות האישית והשכל הישר לא יגברו על מכשלה זו".

(עדכון ראשון: 8:32)

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully