וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לאחר שהתפטר: ראש הממשלה הפלסטיני חזר בו

21.6.2013 / 0:25

במהלך פגישה שקיים עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע ראמי חמדאללה, שהתפטר אתמול בשל פגיעה בסמכויותיו, כי ימשיך לשמש בתפקיד, אולם לא מסר הבהרות בנוגע למהלך

יממה לאחר שהצהיר כי יסיים את תפקידו, הודיע אמש (שישי) ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה כי הוא חוזר בו מהתפטרותו. זאת בעקבות פגישה שקיים אמש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במתחם המוקטעה שברמאללה. על פי דיווח סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", בתום הפגישה עזב חמדאללה את המקום ולא מסר הבהרות בנוגע למהלך, כשהוא מלווה בשיירה רשמית של הרשות הפלסטינית. מוקדם יותר אתמול הודיע חמדאללה, שהגיש שלשום את התפטרותו לאחר שבועיים בלבד בתפקיד, כי אין בכוונתו לשוב לתפקידו.

שלשום דיווחה סוכנות "מען" כי הסיבה להתפטרותו של חמדאללה נובעת מחילוקי דעות סביב סמכויותיו ותחומי ריבונותו. חמדאללה מונה לתפקיד במקומו של ראש הממשלה הקודם, סלאם פיאד, ולפני אחד עשר ימים קיימה הממשלה הפלסטינית את פגישתה הראשונה.

מקורות פלסטינים מסרו אתמול לוואלה! חדשות כי התפטרותו של חמדאללה שלשום התקבלה על רקע הבנתו כי למעשה רוב סמכויותיו כראש הממשלה נמצאות בכלל בידי אבו מאזן ובידי מוחמד מוסטפא, סגן ראש הממשלה הנחשב לקרוב מאוד ליו"ר הרשות. על פי המקורות, חמדאללה הבין כי אין באפשרותו למלא את תפקידו כהלכה ולמעשה תפקידו ריק מסמכויות. יצוין, כי מוסטפא לא מונה לתפקיד ראש הממשלה מלכתחילה, ככל הנראה בגלל לחץ אמריקני, ובשל שמועות על מעורבותו בסוגיות כלכליות שונות.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הממשלה הפלסטיני, פרופ' ראמי חמדאללה, בטקס השבעתו, יוני 2013. רויטרס
חמדאללה בטקס השבעתו לתפקיד לפני כשבועיים/רויטרס

חמדאללה מונה לתפקיד ב-2 ביוני, כחודשיים לאחר התפטרותו של פיאד. בטקס מינויו הודה על האמון שהביע בו אבו מאזן, והבטיח כי יקדיש את מרב המאמצים לקידום המשימה הלאומית בדרך להקמת מדינה פלסטינית עצמאית. כמו כן, הדגיש חמדאללה כי הוא תומך בתכניתו המדינית של אבו מאזן. לאחר מינויו, דווח כי צפויים מינויים של כמה שרים במסגרת ממשלתו החדשה של חמדאללה.

(עדכון ראשון 21:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully