וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רעולי פנים מציתים מחסן פלסטיני ליד יצהר

יהושע בריינר

20.6.2013 / 17:36

בסרטון שהגיע לידי ארגון "בצלם" נראים שישה בני אדם שהגיעו מכיוון ההתנחלות שבשומרון רצים לעבר המחסן, כשאחד מהם נראה כמחזיק בקבוק תבערה. "האירוע מעורר שאלות קשות"

צילום: בצלם, עריכה: טל רזניק

סרטון של מצלמת אבטחה, שהגיע לידי ארגון "בצלם", תיעד כיצד שישה רעולי פנים, שהגיעו מכיוון ההתנחלות יצהר בשומרון, מציתים מחסן פלסטיני בכפר עסירה אל-קבלייה הסמוך. בסרטון נראים רעולי הפנים רצים אל עבר המכולה, כשאחד מהם מחזיק בידו מה שנראה כמו בקבוק תבערה. כעבור מספר שניות, מצליחים השישה להבעיר את המחסן ונראים נמלטים מהמקום. עד כה לא נעצר איש בפרשה. לטענת אנשי הארגון, בכוונתם להעביר את התיעוד לידי המשטרה.

תיעוד: מתנחלים מציתים מחסן פלסטיני ליד יצהר. צילום מסך
המחסן הפלסטיני עולה באש/צילום מסך

יש לציין כי אמש (רביעי) קיימו תושבי יצהר הפגנה נגד תוכנית בנייה של מאגר מים בכפר, בטענה כי זוהי מתקפה מכוונת נגד התושבים, משום שהוא ממוקם כ-800 מטרים בלבד משביל הביטחון של היישוב. "מיקום הפרויקט איננו מקרי", אמר אתמול דובר ההתנחלות יצהר, אברהם בנימין, בטרם הופץ הסרטון. "זהו ניסיון ברור לקבוע עובדות בשטח ולהרחיב את גבולות הכפר. לעסירא היסטוריה עשירה בהתקפות נגד תושבי יצהר ואנו רואים במאגר הזה מתקפה נוספת".

התכנית להקמת המאגר היא תכנית משותפת של ארגון הסיוע האמריקאי U.S AID ביחד עם הרשות הפלסטינית, להקמת מספר מאגרי מים עבור הפלסטינים באזור העיר שכם. זאת, למורת רוחם של תושבי יצהר. בארגון "בצלם" אמרו כי "אירוע זה, כמו שורה ארוכה של אירועים לפניו, מעורר שאלות קשות אודות נכונות כוחות הביטחון לספק לפלסטינים הגנה מפני אלימות מתנחלים. לאחרונה החליטה ועדת השרים לענייני חקיקה להכריז על הפעולות המכונות 'תג מחיר' כעל 'התאחדות בלתי מותרת'. הכרזה כזו תאפשר לנקוט צעדים חמורים נגד המבצעים פעולות אלה". אולם, הוסיפו בארגון, "לרשותן של רשויות אכיפת החוק עומדים שורה של אמצעים חוקיים, שהן נמנעות להשתמש בהן. בין השאר, מן הראוי שרשויות החקירה ואכיפת החוק ינקטו בפעולות אכיפה בסיסיות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully