וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצד אחד ארה"ב, מצד שני סוריה: המחזרות של רוחאני

בבית הלבן אמרו כי בחירתו של חסן רוחאני לנשיא איראן היא "סימן אפשרי לתקווה" והצהירו שאם יודה בתכנית הגרעין, הוא ימצא בארה"ב שותפה. סוריה מצדה מבקשת לחזק את הקשרים

ראש הסגל של נשיא ארצות הברית בבית הלבן דניס מקדונו אמר היום (ראשון) כי בחירתו של חסן רוחאני לנשיא איראן היא "סימן אפשרי לתקווה". עוד הוסיף כי אם "יודה בתכנית הגרעין הבלתי-חוקית של המדינה, הוא ימצא בנו שותפים". בראיון לרשת CBS אמר דניס ש"אם הוא מעוניין, כפי שהצהיר בקמפיין שלו, לחדש את קשרי איראן עם העולם, יש הזדמנות לעשות זאת".

אך לא רק ארצות הברית "מחזרת" אחר הנשיא האיראני החדש. ראש ממשלת סוריה, ואאל נאדר אל-חלקי, אמר היום כי מדינתו מעוניינת להרחיב את יחסיה הקרובים עם איראן עם עלייתו של רוחאני לשלטון. "סוריה מקווה להמשיך ולהרחיב את יחסיה עם המנהיגות האיראני החדשה", הוסיף אל-חלקי בפגישה בדמשק עם שליחים כלכליים מאיראן.

הוא הילל את "היחסים החזקים והיציבים בין סוריה לאיראן במספר רבדים". עוד אמר כי "אנו מברכים את העם האיראני ואת המנהיגות על הצלחתם הגדולה בבחירות לנשיאות" וכינה את הבחירות "ביטוי כן לדמוקרטיה אמיתית", אשר "הציגה את האחדות בעם האיראני בנוגע למנהיגיהם הפוליטיים והרוחניים". איראן היא בת ברית חשובה של סוריה ונשיאה, בשאר אסד, אשר נאבק בהתנגדות המורדים למעלה משנתיים. למרות הסנקציות הכלכליות שהוטלו עליה בשל תכניתה הגרעינית, הוסיפה איראן להעביר סיוע לממשלתו של אסד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתעסק בעניינים פנים-איראנים. רוחאני/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום הזהיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "אסור להיתפס למשאלות לב", בהתייחסו לבחירתו של רוחאני, שנחשב למועמד המתון יחסית. "איננו משלים את עצמנו", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "אסור לקהילה הבינלאומית להיתפס למשאלות לב, להתפתות ולהרפות את הלחץ על איראן כדי שתפסיק את תכנית הגרעין שלה". לדברי נתניהו, "צריך לזכור ששליט איראן מלכתחילה פסל מועמדים שלא התאימו להשקפותיו הקיצונית, ומתוך אלו שאפשר את מועמדותם, נבחר מי שנתפס כמועמד הפחות-מזוהה עם המשטר, ועדיין מדובר במי שמכנה את מדינת ישראל כ'שטן הציוני הגדול'".

ובעוד שהעולם מבקש את קרבתו של הנשיא הטרי, הוא מצדו בחר להתמקד ביום הראשון מאז היבחרו בענייני פנים: רוחאני פנה היום לעם האירני והסביר כי את המשבר הכלכלי במדינה לא ניתן לפתור "בן לילה". ניצחונו של רוחאני, שיכנס לתפקיד בחודש אוגוסט הקרוב, יציב אותו כאחראי על כלכלת המדינה, אך ההחלטות על תכנית הגרעין, הביטחון והחוץ יוותרו בעיקר בידיהן של המנהיגים הרוחניים ומשמרות המהפכה. על רוחאני להתמודד, בין היתר, עם אינפלציה של 30% ושיעור אבטלה של 14% - משבר כלכלי שנקשר לסנקציות שהוטלו על איראן בגלל תכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully