וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה יוסף נגד הרב סתיו: "מסוכן ליהדות"

16.6.2013 / 8:26

בשיעור השבועי שלו, יצא המנהיג הרוחני של ש"ס במתקפה חסרת תקדים נגד המועמד האשכנזי לרבנות הראשית. "מי שמעמיד דיין שאינו ראוי, אין לו חלק לעולם הבא"

הרב עובדיה יוסף יצא אמש (שבת) במתקפה חסרת תקדים נגד מועמד הבית היהודי לרבנות הראשית לישראל, הרב דוד סתיו. "מי שמעמיד דיין שאינו ראוי, אין לו חלק לעולם הבא. שלא תצא תקלה תחת ידינו. האיש הזה מסוכן ליהדות", אמר המנהיג הרוחני של ש"ס בשיעור השבועי שלו. "הרב עמאר הוא תלמיד חכם, אבל אנשי המפד"ל מעידים שהאיש הזה מסוכן ליהדות. איך אני אחריש?".

"לפיד ובנט, כמה שונאי תורה, רוצים לבטל את בני הישיבות מהתורה שלהם, רוצים לגייס אותם לצבא, פתאום כולם צועקים 'רוצים את הרב סתיו', אם הוא היה תלמיד חכם באמת הם היו שונאים אותו", המשיך הרב יוסף. הוא הסביר כי בתחילה הוא תמך בחוק שיאפשר לרב עמאר להמשיך לכהונה נוספת כי הוא "ראוי", לדבריו. "אבל פתאום גילינו שיש להם הבטחה שסתיו יבחר. איך נשתוק? מי שמעמיד דיין שאינו ראוי, כאילו מעמיד צלם בהיכל".

בהמשך אמר הרב על הרב הראשי, הרב שלמה עמאר: "כבודו במקומו מונח. הוא גדול, אבל משתמשים בשמו כדי שייבחר רשע", טען. "ליברמן לא כל כך אוהב את התורה. הוא יקבע לנו מי יהיה הרב הראשי? הוא? משה רבינו קובע, גדולי הדור קובעים. אני הייתי הראשון שגזרו עליי את החוק הזה. עכשיו רוצים לשנותו בגלל סתיו? הם 'מתים' עליו, יתאבדו כדי שייבחר. כן יאבדו כל אויביך ה'".

הנהלת צהר: "קוראים ליוסף לבקש מחילה"

הנהלת רבני צהר הביעה מחאה על הדברים, וכינו אותם "דברי ההסתה של הרב עובדיה יוסף על רב גדול בישראל שכל חייו מוקדשים לאהבת התורה על ידי עם ישראל". על פי ההודעה, "סגנון הדברים, תוכנם ועצם הקביעה שנאמרו על ידי אדם בלי שנעשה המעט של היכרות עם האדם אותו מלבינים ברבים, מעידים על הצורך הדחוף בשנוי פני הרבנות בישראל".

עוד נמסר כי עם ישראל זקוק לרבנות שתדע לחבר את היהדות אליו ולא להשניאה בחירופים ובגידופים. "הצינות הדתית אינה זקוקה לאישורים של מאן דהוא לגדולי התורה שלה והיא תדע להנחיל את מורשתה הציונית - יהודית לעם ישראל כולו.
אנו קוראים לרב יוסף לעשות תשובה ולבקש מחילה אחרי שכשל בעוון הלבנת פנים ברבים. וידועים דברי חז"ל על חומרת עונש הנכשל בעוון זה".

הרב דוד סתיו. עומר מירון
"מסוכן ליהדות", הרב סתיו/עומר מירון

המתקפה הזו נגד יו"ר ארגון רבני צהר באה על רקע המחלוקת סביב "חוק עמאר", אשר עלה וירד מסדר היום כמה פעמים, ועדיין לא ברור אם יעבור. בש"ס מנסים לטרפד את החוק, ככל הנראה משום שסבורים שהחוק קשור לאיזשהו "דיל" שנרקם בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליו"ר הבית היהודית, השר נפתלי בנט, שיוביל לבחירתו של הרב סתיו.

היום צריכה המדינה להציג לבג"ץ את רשימת הנציגים שירכיבו את הגוף הבוחר לרבנות הראשית. לא ברור לפי שעה אם נתניהו יבחר לבקש הארכה מבית המשפט ולנסות בזמן הזה להעביר את החוק בממשלה, ואז בהצבעת בזק בכנסת. בינתיים הקרב בין הרב דוד סתיו לבית המועמד המתחרה, הרב דוד לאו, נותר צמוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully