וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרשת המרגלים" מיצהר: עונשי מאסר לשלושה פעילים

יהושע בריינר

10.6.2013 / 2:22

עקיבא הכהן, אפי חייקין ומאיר אטינגר, שאספו מידע על תנועות צה"ל מ"חמ"ל המאחזים" שהקימו, נחשבו ליעדים מרכזיים של המחלקה היהודית בשב"כ. "מערכת אכיפת החוק איבדה דרכה"

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר אתמול (ראשון) עונשי מאסר על שלושה יעדים מרכזיים של המחלקה היהודית בשב"כ, בפרשה שזכתה לכינוי "פרשת המרגלים". השלושה, עקיבא הכהן, אפי חייקין ומאיר אטינגר, תושבי ההתנחלות יצהר, הורשעו במסגרת עסקת טיעון בעבירה של איסוף ידיעות צבאיות עקב הקמת "חמ"ל המאחזים", שבו אספו מידע על תנועות צה"ל וכוחות הביטחון במטרה למנוע הריסת מאחזים. מעצרם של השלושה בוצע לאחר המהומות שאירעו בחטיבה המרחבית אפרים ותקיפת המח"ט בחודש דצמבר 2011, זאת לאחר שהמשטרה והשב"כ פשטו על דירה בירושלים שבה פעל החמ"ל.

תחילה ביקשה הפרקליטות להגיש נגד חמישה מהעצורים, כולם פעילי ימין מרכזיים, כתב אישום בגין עבירות ריגול, אולם לבסוף הם הואשמו כאמור בעבירה של איסוף ידיעות צבאיות – עבירה שנלקחה מתוך תקנות ההגנה לשעת חירום מ-1945 – ובקשירת קשר לביצוע עבירות נוספות. כעבור כשנה וחצי הורשעו כל החמישה במסגרת עסקות טיעון, כאשר עבור השב"כ והפרקליטות מדובר היה בצעד משמעותי במלחמתם נגד פעילי הימין, על אף שמדובר בעונשי מאסר קצרים.

אתמול נגזר עונשם של שלושה מתוכם, ונקבע כי הכהן, הפעיל הבכיר המוגדר כאחד היעדים המרכזיים של המחלקה היהודית בשב"כ, יישלח לשלושה חודשי מאסר. חייקין, פעיל מרכזי נוסף, יישלח אף הוא לשלושה חודשי מאסר. השניים הביעו חרטה על מעשיהם, וחייקין אף ציין בשלב הטיעונים לעונש כי הוא אינו מעוניין להמשיך באורח חיים "הדוגל בהקרבת חייו האישיים כחלק ממאבק אידיאולוגי, ומעוניין להקים משפחה ולנהל אורח חיים נורמטיבי". על אטינגר, נכדו של מייסד תנועת כ"ך מאיר כהנא, נגזר מאסר שחפף את התקופה שבה היה נתון במעצר בגין הפרת תנאי מעצר בית, תקופה שארכה כשישה חודשים.

בא כוחו של אטינגר, עורך דין יצחק בם, אמר בתגובה כי היום שבו "הפרקליטות מעלה באוב את תקנות שעת החירום המנדטוריות כדי להילחם במי שמבקשים ליישב את ארץ ישראל הוא יום שחור בעבור מערכת אכיפת החוק שאיבדה את דרכה". לדבריו, "צה"ל בתקופת ניצן אלון מצטיין במדיניות 'ההכלה', ומצער שה'הכלה' אינה מופנית לכיוונים הנכונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully