וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שישה קברי אחים ממלחמת השחרור נחשפו ביפו

הקברים התגלו בזמן עבודות שיפוץ שנערכו בבית העלמין "אל-כזחאנה" בעיר באמצע השבוע. בתוכם נמצאו יותר מ-200 גופות של פלסטינים, חלקן של נשים וילדים, ועליהן סימני אלימות

שישה קברי אחים ובהם עצמותיהם של למעלה מ-200 פלסטינים שנהרגו במהלך מלחמת העצמאות ב-1948 התגלו השבוע בבית קברות ביפו. הקברים התגלו ביום רביעי האחרון במהלך עבודות שיפוץ שנערכו בבית העלמין "אל-כזחאנה" בעיר.

6 קברי אחים מ-1948 התגלו בבית עלמין ביפו, 1.6.2013. דרור עינב
הגופות הובאו לקבורה בחיפזון בשל הקרבות באזור/דרור עינב

החוקר וההיסטוריון מחמוד עובייד, תושב יפו אמר לעיתון א-ספיר: "גילינו שישה קברי אחים וביצענו חפירה בשניים מהם. על פי ההערכה שלנו, בשני הקברים טמונות כ-200 גופות, ולפי שעה איננו יודעים כמה גופות נוספות מצויות בשאר הקברים". לדבריו, מדובר בשרידי גופות המצביעים על שכבות גיל שונות, ובהן גם נשים, ילדים וזקנים. הוא הוסיף כי על חלק מהגופות ניכרים סימני אלימות.

עטר זיינב, דייג מקומי כבן 80, סיפר כי בתור נער סייע באיסוף גופותיהם של תושבי דרום העיר במהלך החודשים האחרונים של המלחמה ב-1948. לדבריו, הגופות הובאו לקבורה בחיפזון בבית העלמין המרכזי באזור. "הובלתי 60 גופות לבית הקברות במשך תקופה של שלושה חודשים", אמר זיינב בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית. "היינו מוצאים את הגופות ברחובות, והזהות של רובן לא הייתה ידועה לנו".

לדבריו, מחשש שייפגעו מחילופי האש באזור, הגופות נערמו במהירות זו על גבי זו ונטמנו בחלקות קבר קיימות, בניגוד לנוהג המוסלמי. ערב מלחמת העצמאות מנתה האוכלוסייה הערבית ביפו כ-70 אלף תושבים, ובתום המלחמה נותרו בעיר כ-4,000 תושבים בלבד.

6 קברי אחים מ-1948 התגלו בבית עלמין ביפו, 1.6.2013. דרור עינב
בית העלמין "אל-כזחאנה" ביפו שבו התגלו קברי האחים, היום/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully