וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק שהפסיק לנשום: הברית הציתה בעיה קיימת?

מצבו של התינוק התייצב, אך טרם ניתן לומר אם נגרם לו נזק. "יתכן והיה זיהום סמוי, אולי בלוטות פנימיות", אמר מנהל מיון ילדים בוולפסון. "המקרה לא נגרם כתוצאה מדימום"

"ברית היא מהלך דרמטי מבחינה פיזית, שכרוך בכאב. במיוחד אם הוא ללא הרדמה. בהחלט יכול להיות שזה הטריגר לבעיה קיימת, אך לא כתוצאה מדימום", כך אמר פרופ' אילן דלאל, מנהל מיון ילדים בבית החולים וולפסון, לשם הגיע מוקדם יותר היום (חמישי) תינוק בן 8 ימים שהפסיק לנשום לאחר ברית מילה. לדברי דלאל, המוהל לא נתן תרופות הרגעה או חומרי אלחוש לתינוק וכי בריאותו לאחר הלידה הייתה תקינה.

"תחקרנו את המוהל, ומדובר במוהל ותיק עם הרבה ניסיון", אמר דלאל. "הילד נולד אחרי הריון ולידה תקינים. הייתה צהבת שלא טופלה בשום דבר מיוחד, הוא נולד במשקל תקין, בשבוע ה-38, אין לו מום בלב". לשאלה מה יכול היה לגרום לדבר דרמטי כל כך ענה פרופ' דלאל כי יתכן והיה זיהום סמוי. "לא מצאנו דברים יוצאי דופן, אולי בלוטות פנימיות, זאת גם אפשרות. נתנו טיפול גם לזה. אנחנו לא יודעים בשלב זה ממה זה נגרם". הוא ציין כי לא מדובר בתגובה אלרגית מיין תירוש שניתן לתינוק לאחר המילה, וגם לא בחנק מאוכל.

שמואל יצחקי, מוהל, אמר לוואלה! חדשות כי כל מוהל צריך לתת את הדעת ו"לראות איך אפשר להקל במקסימום האפשרי על אותו ילד בן שמונה ימים או אפילו יותר, ולפעול בהתאם לכללים הידועים שנלמדים קודם לכן". לדבריו, צריך לקחת בחשבון שתינוק עלול להגיב גם בצורה כזאת. בינתיים מצבו של התינוק התייצב והוא מונשם, עם לחץ דם ודופק תקינים. פרופ' דלאל לא יודע להגיד אם נגרם לתינוק נזק ("לא ניתן להגיד בשלב הזה"), אך שיבח את הפרמדיקים שטיפלו בתינוק על המהירות וההנחיות הנכונות שנתנו להורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully