וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: "מוכנים לפתוח מיד בשיחות עם הפלסטינים"

בירושלים כינו את שיחותיו של שר החוץ האמריקני קרי עם נתניהו "מועילות", ובירכו על דבריו, לפיהם צריך לפתוח במשא ומתן ישיר עם אבו מאזן. "ההחלטה הזאת כבר התקבלה בישראל"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

בתום קיפאון מדיני - משא ומתן בפתח? גורם מדיני בירושלים התייחס היום (שישי) לביקורו של שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, בישראל, ואמר כי פגישותיו עם נתניהו "היו מועילות". לדברי הגורם, בישראל מברכים על דברי קרי על כך שצריך לפתוח בשיחות ישירות בין הצדדים: "ההחלטה הזאת התקבלה כבר בישראל. אנחנו מוכנים לפתוח מיד בשיחות עם הפלסטינים".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה ג'ון קרי. מאי 2013. עמוס בן-גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
בתום קפאון מדיני - משא ומתן בפתח? נתניהו וקרי/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן-גרשום

קרי סיכם היום את ביקורו בישראל, שבמהלכו נפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וביקר גם ברמאללה, שם פגש את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. הוא כינה את השיחות שניהל עם נתניהו ועם אבו מאזן בנושא התנעת המשא ומתן הישיר בין שני הצדדים "פוריות ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

קרי: "מנהיגים נדרשים לקבל החלטות קשות"

בדברים שמסר לעיתונאים בתל אביב טרם שובו לארצות הברית, קרא קרי לשני הצדדים להימנע מפעולות פרובוקטיביות אשר "ייקחו אותנו אחורה". לדבריו, על הצדדים להתמקד במקום זאת בהתקדמות לעבר שיחות שלום. "אנו מגיעים לזמן שבו מנהיגים נדרשים לקבל החלטות קשות", הוא אמר.

"ישראל נשארת השותפה הכי קרובה שלנו. נמשיך לעבוד יחד ונעבוד עם הפלסטינים כדי לסייע להם", ציין קרי. "הביקור של אובמה יצר הזדמנות. הסקרים מראים שרוב הישראלים מאמינים בשתי מדינות לשני עמים. שלום הוא אפשרי". הוא סיפר כי השיחות שקיים עם שני המנהיגים באופן שבו יש להתקדם למשא ומתן שיביא שלום וביטחון. "אמשיך עם שני הצדדים כדי לגשר על הפערים. אני משוכנע כי האנשים בשני הצדדים רוצים שהקונפליקט יסתיים, אך יש חילוקי דעות. עם זה אנחנו מתמודדים.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה ג'ון קרי. מאי 2013. עמוס בן-גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"ישראל נשארת השותפה הכי קרובה שלנו". נתניהו וקרי/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן-גרשום

לדבריו, "לישראלים יש קדימות בנושא הביטחון ולפלסטינים יש קדימות בסוגיית הגדרת הגבולות. יש דרך אחת לממש החזון הזה: שיחות ישירות. בסוף, הישראלים והפלסטינים יחליטו מה תהיה התוצאה. הישראלים והפלסטינים הינו מפיקות השלום ועליהם להשמיע קול".

כשנשאל אם שוחח עם נתניהו בנושא ההתנחלויות, אמר קרי: "לא אתייחס למה שנאמר בשיחות הפרטיות. עמדת ארצות הברית בנוגע להתנחלויות ברורה. אנחנו מאמינים כי יש להפסיק ההתנחלויות. ניתנו אישורים, אך לממשלה יש יכולת לעשות שינוי בחודש הקרוב. אני מקווה שהממשלה תפעל בחודש הקרוב. אנחנו לא רוצים להיתקע בשלב שבו מתווכחים על התנאים המוקדמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully