וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי מסכם: נתניהו ואבו מאזן יידרשו להחלטות קשות

בתום ביקור בן יומיים בארץ וברשות הפלסטינית, נשמע שר החוץ האמריקני אופטימי, והביע תקווה ששני הצדדים יימנעו מפרובוקציות. "השיחות פוריות, המנהיגים ידרשו להחלטות קשות"

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, מסכם היום (שישי) את ביקורו בישראל, שבמהלכו נפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וביקר גם ברמאללה, שם פגש את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. הוא כינה את השיחות שניהל עם נתניהו ועם אבו מאזן בנושא התנעת המשא ומתן הישיר בין שני הצדדים "פוריות ביותר".

בדברים שמסר לעיתונאים בתל אביב טרם שובו לארצות הברית, קרא קרי לשני הצדדים להימנע מפעולות פרובוקטיביות אשר "ייקחו אותנו אחורה". לדבריו, על הצדדים להתמקד במקום זאת בהתקדמות לעבר שיחות שלום. "אנו מגיעים לזמן שבו מנהיגים נדרשים לקבל החלטות קשות", הוא אמר.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה ג'ון קרי. מאי 2013. עמוס בן-גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וקרי, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן-גרשום

"ישראל נשארת השותפה הכי קרובה שלנו. נמשיך לעבוד יחד ונעבוד עם הפלסטינים כדי לסייע להם", ציין קרי. "הביקור של אובמה יצר הזדמנות. הסקרים מראים שרוב הישראלים מאמינים בשתי מדינות לשני עמים. שלום הוא אפשרי". הוא סיפר כי השיחות שקיים עם שני המנהיגים באופן שבו יש להתקדם למשא ומתן שיביא שלום וביטחון. "אמשיך עם שני הצדדים כדי לגשר על הפערים. אני משוכנע כי האנשים בשני הצדדים רוצים שהקונפליקט יסתיים, אך יש חילוקי דעות. עם זה אנחנו מתמודדים.

לדבריו, "לישראלים יש קדימות בנושא הביטחון ולפלסטינים יש קדימות בסוגיית הגדרת הגבולות. יש דרך אחת לממש החזון הזה: שיחות ישירות. בסוף, הישראלים והפלסטינים יחליטו מה תהיה התוצאה. הישראלים והפלסטינים הינו מפיקות השלום ועליהם להשמיע קול".

כשנשאל אם שוחח עם נתניהו בנושא ההתנחלויות, אמר קרי: "לא אתייחס למה שנאמר בשיחות הפרטיות. עמדת ארצות הברית בנוגע להתנחלויות ברורה. אנחנו מאמינים כי יש להפסיק ההתנחלויות. ניתנו אישורים, אך לממשלה יש יכולת לעשות שינוי בחודש הקרוב. אני מקווה שהממשלה תפעל בחודש הקרוב. אנחנו לא רוצים להיתקע בשלב שבו מתווכחים על התנאים המוקדמים".

פרס לקרי: "הצלחתך תהיה הצלחתנו"

שר החוץ האמריקני התייחס גם לבחירות לנשיאות באיראן. לדבריו, החלטת מועצת שומרי החוקה במדינה לפסול כמה מהמועמדים בבחירות מקשה לראות את הבחירות כ"חופשיות, הוגנות, פתוחות ונגישות". כמו כן, אמר קרי כי ישנם "סימנים מטרידים" לגבי מעורבות הרפובליקה האיסלאמית באינטרנט במדינה, ובנסיונות להגביל את הגלישה החופשית.

אמש נועד קרי עם נשיא המדינה, שמעון פרס. "הצלחתך תהיה הצלחתנו, והפסדך יהיה הפסדנו", אמר פרס לקרי. "כולנו חולקים את המשימה - השגת שלום - ישראלים ופלסטינים, מבוגרים וצעירים, אימהות וילדים. אני מאחל להצלחתך, עלינו לעבוד עמך". קרי הודה לפרס על הדברים ובעניין המשא ומתן אמר כי הוא "מקווה שהמנהיגים ימצאו דרך למצוא פשרות ולהשיג את המטרות של שני הצדדים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תמונות מפגישתם של הנשיא פרס ומזכיר המדינה האמריקאי קרי, מאי 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא פרס וקרי/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

קודם לכן, נועד השר האמריקני, כאמור, עם ראש הממשלה. בפתח הפגישה, התייחס נתניהו לאפשרות התנעתו המחודשת של המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים, ואמר: "נדבר על איראן ועל מעשי הטבח הנוראיים וחוסר היציבות בסוריה, אבל מעל הכול אנחנו רוצים להתניע מחדש את שיחות השלום עם הפלסטינים. עבדנו לשם כך רבות יחד. זה דבר שאתה ואני רוצים, ואני מקווה שהפלסטינים רוצים גם. עלינו להצליח בכך מסיבה פשוטה והיא שאם יש רצון, נמצא דרך לעשות זאת".

ראש הממשלה גם הודה לקרי על ההחלטה של בית הנבחרים האמריקני לתמוך בישראל במקרה של תקיפה באירן ולהרחיב את הסנקציות עליה: "הידידות בינינו באה לידי ביטוי אתמול בהחלטה יוצאת הדופן של הסנאט האמריקני לעמוד לצידה של ישראל נגד תכניתה הגרעינית של איראן. אני רוצה לשבח את ועדת החוץ של בית הנבחרים על הרחבת הסנקציות", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully