וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לקרי: "רוצים להתניע מחדש את שיחות השלום"

23.5.2013 / 12:00

שר החוץ האמריקני הגיע לביקור בישראל. בפתח פגישתם התייחס ראש הממשלה למשא ומתן והדגיש: "אם יש רצון, נמצא דרך". הוא גם הודה על החלטת ארה"ב להרחיב את הסנקציות על איראן

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום (חמישי) עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, שנחת הבוקר לביקור בישראל. בפתח הפגישה, התייחס נתניהו לאפשרות התנעתו המחודשת של המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים, ואמר: "נדבר על איראן ועל מעשי הטבח הנוראיים וחוסר היציבות בסוריה, אבל מעל הכול אנחנו רוצים להתניע מחדש את שיחות השלום עם הפלסטינים. עבדנו לשם כך רבות יחד. זה דבר שאתה ואני רוצים, ואני מקווה שהפלסטינים רוצים גם. עלינו להצליח בכך מסיבה פשוטה והיא שאם יש רצון, נמצא דרך לעשות זאת".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה ג'ון קרי. מאי 2013. עמוס בן-גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וקרי, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן-גרשום

ראש הממשלה גם הודה לקרי על ההחלטה של בית הנבחרים האמריקני לתמוך בישראל במקרה של תקיפה באירן ולהרחיב את הסנקציות עליה: "הידידות בינינו באה לידי ביטוי אתמול בהחלטה יוצאת הדופן של הסנאט האמריקני לעמוד לצידה של ישראל נגד תכניתה הגרעינית של איראן. אני רוצה לשבח את ועדת החוץ של בית הנבחרים על הרחבת הסנקציות", אמר נתניהו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ביום שלישי האחרון התקיים באופן חריג דיון פומבי בוועדת החוץ והביטחון בנושא מאמצי המשא ומתן. בפתח הדיון ציין יו"ר הוועדה, ח"כ אביגדור ליברמן כי לפני שנכנסים למשא ומתן, ראוי לבדוק אם הופקו הלקחים הנדרשים מתהליך אוסלו וההתנתקות מחבל עזה, בדגש על הפערים העצומים שהיו בין ההערכות שהוצגו בפני הממשלה לבין המציאות בשטח. לדבריו, ראוי לשים דגש לכך שאבו מאזן, איתו מבקשת ממשלת ישראל לנהל משא ומתן, איבד מהלגיטימיות הציבורית שלו, בין השאר מאחר שהוא נימנע לקיים בחירות דמוקרטיות במשך כשלוש שנים.

הממונה על המשא ומתן, השרה ציפי לבני, נמנעה במהלך הדיון מלהתייחס באופן קונקרטי לסוגיות הנידונות בחדרים הסגורים מול המתווך האמריקני והפלסטינים. יחד עם זאת, היא שרטטה בקווים כלליים את עיקרי העקרונות המנחים אותה לקראת אפשרות לפתיחה במשא ומתן. "הסיטואציה שבה קיים קיפאון מדיני זו סיטואציה מסוכנת שעלולה להוביל לתסכול מצד הפלסטינים. אני מאמינה בזכות העקרונית שיש לנו לארץ כולה אבל, חייבים בפועל להגיע לפתרון של שתי מדינות", ציינה לבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully