וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוח קובע: "צה"ל לא אחראי למות מוחמד א-דורה"

דוח של ועדת הבדיקה הממשלתית, בנוגע לדיווח בתחנה צרפתית על פרשת מות הילד הפלסטיני, קבע כי הוא לא נהרג מאש כוחות הביטחון הישראלים. נתניהו: "רק האמת תעמוד בפני השקר"

צילום: הטלוויזיה הצרפתית, עריכה: טל רזניק

השר לענייני אסטרטגיה ומודיעין, יובל שטייניץ, הגיש היום (ראשון) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, את דוח ועדת הבדיקה הממשלתית על מותו של הילד הפלסטיני מוחמד א-דורה מירי כוחות הביטחון הישראלים, כפי שדווח בתחנת הטלוויזיה הצרפתית "פראנס 2". הדוח קבע כי לא קיימות הוכחות לכך שצה"ל היה אחראי למותו של א-דורה במהלך האינתיפאדה השנייה בשנת 2000.

"לטענות ולהאשמות המרכזיות של הדיווח של 'פראנס 2' אין בסיס במידע שהיה בידי התחנה. בניגוד למה שנטען בדיווח, כי הילד נהרג, בדיקת סרט הצילום הגולמי על ידי הוועדה מלמדת כי בסוף סרט הצילום, בקטע שלא שודר, הילד נראה חי", כך נכתב בדוח הוועדה, שהוקמה בספטמבר 2012.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל לידיו את הדוח בנוגע לפרשת מוחמד א-דורה, היום. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה מקבל לידיו את הדוח מידי השר שטייניץ, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

עוד נכתב בדוח כי "מהבדיקה עולה כי לא קיימות הוכחות לכך שג'מאל (אביו של מוחמד) או הילד נפגעו, כפי שנטען בדיווח, והסרט אף איננו מראה כי ג'מאל נפגע באורח קשה. לעומת זאת, ישנם סימנים רבים המראים כי השניים כלל לא נפגעו על ידי כדורים. הדיווח התבסס לחלוטין על הכתב המקומי של התחנה, ללא כל סימוכין נוספים, וזאת על אף שבמקום נוכחו נציגים של כלי תקשורת רבים. הצהרותיו של הכתב במשך השנים ביחס לפרשה מאופיינות בסתירות ודברי כזב".

הדיווח, ששודר לראשונה על ידי תחנת הטלוויזיה הציבורית של צרפת פראנס 2 ב-30 בספטמבר 2000, היווה את נקודת הפתיחה של פרשת א-דורה. דיווח זה הציג תקרית בה, לטענת תחנת הטלוויזיה, נהרג הילד הפלסטיני מוחמד א-דורה על ידי אש שכוונה אליו ואל אביו ממוצב ישראלי. הדיווח הופץ לכלי תקשורת ברחבי העולם ועורר ביקורת קשה נגד צה"ל בפרט ומדינת ישראל בכלל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לאחר קבלת הדוח כי "ההתמקדות במקרה הזה חשובה. זוהי דוגמה למסע הדה-לגיטימציה השקרי שאנחנו חווים כל הזמן נגד ישראל. יש רק דרך אחת להילחם עם השקר - והיא דרך האמת. בפני השקר רק האמת תעמוד". השר יובל שטייניץ טען כי "זו עלילת דם נגד מדינת ישראל, בנוסף לעלילות דם אחרות כמו בג'נין. הכתבה בטלוויזיה הצרפתית הייתה מופרכת".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully