וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שנה: תקציב הנשיא ולשכתו עלה בכשישה מיליון שקלים

לי בן שי

16.5.2013 / 15:27

תקציבו של הנשיא פרס עמד ב-2012 על 61 מיליון שקלים, מתוכם 5.2 מיליון הופנו לאבטחה ושישה מיליון לשיפוץ בית הנשיא. לשכת פרס בתגובה: אין גידול בהוצאות האישיות

תקציב נשיא המדינה קפץ בתוך שנה: בשנת 2012 נסגר תקציב לשכתו של שמעון פרס ביותר מ-61 מיליון שקלים – כשישה מיליון יותר מאשר התקציב של 2011. על רקע הביקורת שנשמעה לאחרונה על הוצאות המחייה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנתונים הרשמיים של פורטל השירותים והמידע הממשלתי מציגים עלייה גם בהוצאות משכן הנשיא ולשכתו בהשוואה לנשיאים קודמים.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ונשיא המדינה, שמעון פרס. רויטרס
הנשיא פרס מארח את נשיא ארה"ב אובמה בבית הנשיא/רויטרס

בשנת 2010 עמד תקציב הנשיא על כ-37 מיליון שקלים ואילו שנה לפני הוצאו 50 מיליון שקלים על הוצאות הנשיא ולשכתו. ב-2007 עמד התקציב על כ-25 מיליון שקלים ובשנת 2000 הוקדשו כ-20 מיליון שקלים מכספי הציבור להוצאותיו של הנשיא לשעבר.

שכרו של נשיא המדינה עמד בשנה החולפת על 691 אלף שקלים – כ-200 אלף פחות מההקצאה. הנשיא פרס הוציא למעלה מ-33 מיליון שקלים על סעיף "אמרכלות", הכולל בין היתר 5.2 מיליון על אבטחה, שישה מיליון על בינוי ושיפוץ בית הנשיא, כ-1.2 מיליון על הוצאות רכב, כחצי מיליון על דלק ו-1.6 מיליון שקלים על שכר דירה וארנונה.

שמעון פרס מתראיין לינון מגל. עומר מירון
הגידול בתקציב נבע בין היתר בגלל שיפוץ שנעשה אחרי שחלקים מהמבנה קרסו. פרס/עומר מירון

סעיף הטיסות של נשיא המדינה גדל בשנים האחרונות בכשלושה עד שישה מיליון שקלים מהוצאות הטיסות של קודמו והשנה הוא עמד על 4.6 מיליון שקלים. בנוסף, לשכתו של פרס מממנת גם את הוצאות לשכות הנשיאים לשעבר ונשותיהם: לשכת הנשיא לשעבר נבון מתוקצבת בכ-1.37 מיליון שקלים, לשכות שתי נשות נשיאים לשעבר מתוקצבות בכ-850 אלף שקלים ולשכתו של הנשיא קצב תוקצבה ב-240 אלף שקלים ב-2012.

בלשכת הנשיא אמרו כי הגידול בתקציב נבע בין היתר בגלל שיפוץ שנעשה אחרי שחלקים מהמבנה קרסו. בנוסף, מאז שנכנס הנשיא פרס לתפקידו חל גידול של פי שלושה במספר המנהיגים הזרים המבקרים בארץ ומדובר בביקורים שממומנים בין היתר על ידי בית הנשיא וגידול בעבודה הדיפלומטית עם מנהיגים מרחבי העולם. הכסף, ביקשו להדגיש, מנותב לצרכי העבודה שלו. אין גידול בהוצאות האישיות שלו ואפילו על הספר הוא משלם מכספו האישי.

תקציב בית הנשיא ולשכתו במשך השנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully