וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי האשמות בין בנט ללבני בסוגיית נשות הכותל

16.5.2013 / 3:53

שרת המשפטים פרסמה מכתב לשר הדתות, בו הדגישה כי כל פשרה שיגבש מחייבת את אישורה. בנט כינה אותה "פיל בחנות חרסינה" והיא השיבה: "אין לו להלין אלא על עצמו"

מחלוקת בין שני שרים בכירים בממשלה: שרת המשפטים, ציפי לבני, ושר הדתות נפתלי בנט, החליפו אמש (רביעי) חילופי האשמות בנוגע לטיפול של כל אחד מהם בסוגיית נשות הכותל. שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה אמש (רביעי) שתיקון התקנות באשר לתפילת נשים בכותל המערבי בידי שר הדתות נפתלי בנט דורש את הסכמתה. במכתב שפרסמה היא הוסיפה כי החלטת בית המשפט לאפשר לנשים להתפלל כמנהגן בכותל המערבי מקובלת עליה במהותה ובפרשנותה השוויונית.

"אני מאמינה שהבשילה העת – חוקתית, חברתית ותרבותית - ליישם מדיניות סובלנית בכותל המערבי, ולאפשר לנשים להתפלל על פי דרכן ואמונתן", כתבה לבני. בתגובה אמרו מקורבי השר בנט כי הוא "עוסק בפתרון הנושא על ידי פגישות עם הגורמים הנוגעים בדבר ולא על ידי כתיבת מכתבים לתקשורת. אמירתה של לבני שלא תחתום על תקנות יגרמו לחוסר אפשרות להגיע לפשרה ולהבנות.

עימותים בין חרדים לנשות הכותל בתפילת ראש חודש סיון, 10 במאי 2013. יואב דודקביץ'
במרכז המחלוקת. נשות הכותל/יואב דודקביץ'

גם בנט עצמו הגיב בחריפות על דברי לבני באמצעות סטטוס בעמוד הפייסבוק שלו. "לבני לא דיברה איתי. לא התקשרה על מנת להבין איפה אנחנו עומדים בניסיונות הפישור העדינים", כתב. "כמו פיל בחנות חרסינה היא פגעה מאוד בסיכוי להגיע לפשרה. וכאמור, את המכתב שהיא כביכול העבירה לי, לא באמת קיבלתי".

לבני לא נותרה חייבת, ופרסמה סטטוס משלה בתגובה לזה של בנט. " אז בנט, נאה דורש נאה מקיים: מאז שפרצה סערת הכותל ועד היום השר בנט לא התקשר ולא עדכן אותי בניסיונות הפשרה שהוא טוען שהוא מנהל בסוגייה, למרות שעל פי החוק שנינו אמורים לחתום על התקנות ולכן אין לו להלין אלא על עצמו", כתבה. "איני מחפשת קרבות והכרעה בין זרמים ביהדות אני שואפת לכבוד הדדי וכולי תקווה שהתקנות המשותפות יתנו לכך ביטוי". בלשכתה ציינו כי המכתב של לבני לבנט נשלח ללשכתו לאחר צאת החג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully