וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המחאות: הממשלה אישרה את תקציב המדינה

14.5.2013 / 6:33

ברוב מכריע של 21 בעד ואחד נגד, אישרו הבוקר שרי הממשלה את תקציב המדינה המוצע לשנתיים הקרובות. במרכז ההחלטות הלילה - פטור ממע"מ על שירותי תיירות יבוטל, מס החברות עלה

צילום: מור שאולי, עומר מירון, אבי כהן; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בתום דיונים מרתוניים אל תוך הלילה, אישרה הבוקר (שלישי) הממשלה את תקציב המדינה הדו-שנתי לשנים 2013-2014. 21 שרים תמכו בתקציב שהציע משרד האוצר, בעוד שר אחד, עמיר פרץ (התנועה), התנגד. במסגרת ההחלטות שקיבלה הממשלה בעניין התקציב, נקבע כי לא יבוטל הפטור ממע"מ על שירותי תיירות וכמו כן כי יועלה מס החברות ב-0.5% נוספים (1.5% סה"כ). עוד הוחלט להשית הפחתה רוחבית בכלל משרדי הממשלה בגובה 2% בתקציב 2013 ו-3% בתקציב 2014, בסך כולל של מיליארד שקלים תוך החרגת תקציבי הביטחון והרווחה מהקיצוץ הנוסף.

לפיד ופירון בישיבת הממשלה, מאי 2013. נועם מושקוביץ
שר האוצר יאיר לפיד ושר החינוך שי פירון/נועם מושקוביץ

בהודעה שמסר הבוקר משרד האוצר נכתב כי "התכנית כוללת הישגים רבים ובהם החלטה היסטורית לחיוב לימודי ליבה בכלל מערכת החינוך, החלת תכנית 'יוצאים לעבודה' ומערך תמריצים לעידוד תעסוקה ולהגדלת מעגל העבודה במשק". בנוסף, טוענים באוצר, הוחלט על "קיצוץ בקצבאות ילדים ושלילתם ממרוויחי משכורות שמעל 800 אלף שקלים בשנה, יישום המלצות ועדת קדמי להפחתת מחירי המזון, מלחמה בהון השחור וקיצוץ בשכר השרים וחברי הכנסת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלפים הפגינו נגד הגזירות של שר האוצר לפיד. אבי כהן
על אף המחאות, התקציב אושר על ידי הממשלה/אבי כהן

שר האוצר, יאיר לפיד, אמר הבוקר כי אישור תקציב 2013-2014 "הוא השלב הראשון בשינוי סדרי החיים בישראל". לדבריו, "בקרוב יובא לאישור הממשלה החוק לשוויון בנטל השירות הצבאי והאזרחי והנטל הכלכלי, וקבינט הדיור יחל ליישם תכנית לאומית לדיור שתביא להורדת מחירי הדיור בישראל". עוד טען לפיד כי "את התקציב תלווה חבילת צעדים כוללת ובתוכה השתת מס על חברות הענק המשלמות מס אפסי על רווחיהן וגיבוש רפורמות בהידברות עם חברת החשמל ונמלי הים".

שר האוצר תקף בעמוד הפייסבוק שלו את יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, והאשים אותו כי שיקר אתמול כשטען שלפיד הסכים לבטל את הקיצוץ בתקציב לרשת החינוך של התנועה "אל המעיין", בגובה מאות מיליוני שקלים. "שכחתי עם מי יש לי עסק", כתב לפיד, "דרעי עשה עלינו סיבוב מסביב לעולם ומכר לתקשורת שנכנענו לו והחלטנו לבטל את הקיצוץ ל'אל המעיין'". לדברי לפיד, "אני לא מבין אותו. לא רק שזה שקר גלוי, הוא גם מנע את האפשרות שננסה אי פעם לשתף איתו פעולה בנושאים החשובים לציבור שלו.

ישיבת הממשלה, מאי 2013. נועם מושקוביץ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושריו בישיבת הממשלה אתמול/נועם מושקוביץ

שר התיירות, עוזי לנדאו, אשר נאבק במהלך הימים האחרונים בכוונה לבטל את הפטור ממע"מ על שירותי תיירות, בירך על חזרתה של הממשלה מכוונה זו: "הממשלה קיבלה החלטה אחראית- לא רק כלפי 200 אלף העובדים בענפי התיירות, אלא כלפי ענף התיירות והמשק בכללותו". לנדאו הוסיף כי "לא הייתי מוכן לקבל מצב שבו אלפי עובדים הולכים הביתה. אני מאמין באופן מלא בכוחה של התיירות כמנוע צמיחה כלכלי למדינה. מוטלת עלינו, כממשלה, האחריות להבין את המשמעויות לטווח הרחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully