וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עבד: לא יותקנו תאי שינה בטיסות נתניהו

12.5.2013 / 0:04

לאחר שפורסם על התקנת תא שינה בעלות כחצי מיליון שקל עבור נתניהו בטיסה ללונדון, ראש הממשלה הנחה במהלך השבת כי הנוהג ייפסק. ”ראש הממשלה לא ידע על העלויות”

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בנתניהו משתתף בהלווית תאצ'ר. עלות הטיסה - כחצי מיליון שקל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב ללחץ הציבורי בעקבות הביקורת על עלות טיסתו ללונדון: באופן חריג, הנחה נתניהו במהלך השבת שלא להתקין עבורו יותר תאי שינה בטיסות לאירופה. בסביבת ראש הממשלה אמרו אתמול (שבת) אחר הצהריים כי נתניהו לא עודכן על עלויות הטיסה, ולא ידע כי ההפרש בין טיסה במטוס עם תא שינה לטיסה ללא תא שינה היא חצי מיליון שקל. גורמים המקורבים לנתניהו אמרו: "חשוב שראש הממשלה יישן טוב כדי לעמוד במשימות המורכבות שהוא צריך להכריע בהן אבל אפשר לעשות את במחיר נמוך בהרבה - וכך יהיה".

ראש הממשלה ורעייתו ממריאים לביקור ממלכתי בסין. מאי 2013. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בלי תאי שינה. נתניהו ורעייתו ממריאים לביקור בסין/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

הדברים מגיעים על רקע הפרסום בערוץ 10 ביום שישי, לפיו לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הורתה בחודש שעבר להתקין עבורו מיטה זוגית במטוס שהטיס אותו ואת רעייתו ללונדון, כדי להשתתף בהלווייתה של ראש ממשלת בריטניה לשעבר, מרגרט תאצ'ר. על פי דרישת הלשכה, נהוג להתקין בטיסות ארוכות של ראש הממשלה תא מיוחד הכולל מיטה זוגית - אולם טיסות קצרות לאירופה אינן כלולות בדרישה. עם היוודע דבר מותה של תאצ'ר, הודיע נתניהו על נסיעתו ללונדון ולשכתו פרסמה מכרז לחברות הטיסה, שבו זכתה אל-על.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם ראש ממשלת קנדה סטפן הרפר בלונדון. אפריל 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ורעייתו שרה בהלוויתה של תאצ'ר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בהתאם לכך, הזמינה לשכתו 22 מושבים במחלקת עסקים, וכן הורתה שיבנו במטוס תא מנוחה – מיטה זוגית המוקפת ארבעה קירות ודלת. עוד דווח כי אנשי צוות אף הוקפצו בחג כדי למלא את הדרישה. עוד עולה כי בשל העובדה שרק חברת אל-על מחזיקה במטוסים התואמים את הדרישות, דוגמת המטוס המדובר בואינג 767, היא זו שזכתה במכרז. חברות ארקיע וישראייר, שלמעשה לא עמדו בתנאי, היו גובות על הנסיעה "רק" 300 אלף דולר, בעוד אל-על גבתה 427 אלף דולרים – יותר ממיליון שקלים וחצי. הפער בין שני הסכומים עומד כאמור על כחצי מיליון שקל.

מלשכת ראש הממשלה נמסרה בתגובה לפרסום הראשוני: "ראש הממשלה המריא ללונדון במוצאי יום העצמאות, שבו השתתף בטקס קבלת פנים לחיילים מצטיינים בבית הנשיא, בחידון התנ"ך העולמי, בטקס קבלת פנים לסגל הדיפלומטי בישראל ובהענקת פרס ישראל. הטיסה נקבעה לחצות, זאת לאחר יום עמוס באירועים שצוינו. למחרת ראש הממשלה היה צריך לייצג את מדינת ישראל במספר אירועים רשמיים בינלאומיים, בהם פגישות עם ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר ועם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון. לנוכח כך, ראוי שראש ממשלת ישראל יוכל לנוח בלילה שבין שני ימים עמוסים שכאלה", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully