וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ברשות על הבנייה בבית אל: "ניסיון לפוצץ המו"מ"

יהושע בריינר

9.5.2013 / 20:35

שר החוץ האמריקאי הודיע שיגיע החודש לאזור כדי להניע את התהליך המדיני, אולם הפלסטינים טוענים כי ההחלטה לבנות 300 יחידות בבית אל ממחישה שנתניהו "אינו מעוניין בפתרון"

המשבר הבא? הרשות הפלסטינית הביעה היום (חמישי) זעם נוכח הפרסום אמש בוואלה! חדשות לפיו המנהל האזרחי אישר קידום תכנית לבניית כ-300 יחידות דיור חדשות בבית אל, באישורו של שר הביטחון משה יעלון. במסגרת האישור הופקדה תכנית להקמת 12 בניינים חדשים בשכונה בבית אל, אשר תיבנה בשטח בו נמצא כיום בסיס מג"ב, שיפונה לטובת המתנחלים.

הבוקר התייחס לנושא נביל אבו-רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות, אבו מאזן שאמר כי ההחלטה לבנייה בבית אל "הורסת את תהליך השלום ואת המאמצים של הנשיא האמריקאי ברק אובמה ושל שר החוץ ג'ון קרי. קידום התכנית בבית אל מוכיחה כי ממשלתו של נתניהו איננה מעוניינת בפתרון בדרכי שלום אלא רוצה בדרדור האזור לאלימות". לדברי הבכיר הפלסטיני, אשר צוטט בכלי התקשורת הפלסטיניים, מדובר בניסיון ישראלי לפוצץ את המשא ומתן. במקביל, נודע כי מספר מדינות צפויות לדרוש ממשרד החוץ הישראלי הבהרות בעניין אישור תכנית הבנייה.

קרי יחזור לאזור כדי להתניע את תהליך השלום

ההחלטה על הבנייה החדשה, שעלולה לפגום עוד ביחסים המתוחים ממילא בין ישראל לרשות, מגיעה יום אחרי ההכרזה של שר החוץ קרי לפיה בכוונתו לחזור למזרח התיכון בעוד כשבועיים, על מנת לקיים שיחות עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן, בניסיון להתניע מחדש את תהליך השלום. "אגיע לישראל ב-21 או ב-22 במאי כדי להיפגש עם השניים", אמר אתמול קרי לכתבים בטרם נכנס לפגישה ברומא בירת איטליה עם ציפי לבני, השרה האחראית על המשא ומתן המדיני. למרות המתיחות בין הצדדים, התייחס גם היום השר קרי לביקור הצפוי באזור והצהיר: "נתניהו ואבו-מאזן רציניים בנוגע לתהליך השלום".

פינוי שכונת האולפנה בבית אל ביום שישי 29.6. יהושע בריינר
הבנייה החדשה, "פיצוי" על פינוי שכונת האולפנה בבית אל. פינוי השכונה ביוני שעבר/יהושע בריינר

כפי שפורסם אתמול, אישר המנהל האזרחי בנייה של 296 יחידות דיור חדשות בהתנחלות הגדולה שבבנימין, זאת במסגרת ההסכם לפינוי שכונת האולפנה שנקבע לפני כשנה. לציבור הרחב יעמדו 60 ימים על מנת להביע התנגדויות שונות לבנייה במקום. יצוין כי במרכז השטח שיפונה לטובת השכונה ישנו שטח פרטי בבעלות פלסטינית – בו לא תהיה בנייה, כמו גם בשטח נוסף שבעליו אינם ידועים. שאר השטח, כ-60 דונמים, מוגדרים כאדמות מדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully