וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור נדחה: ברלוסקוני נידון ל-4 שנות מאסר

רויטרס

8.5.2013 / 21:20

בית המשפט לערעורים הותיר על כנו את העונש שנגזר על רה"מ לשעבר בגין הונאת מס. ברלוסקוני יוכל לערער שוב. הוא עדיין מסובך בפרשות פליליות אחרות, חמורות לא פחות

בית המשפט לערעורים במילאנו שבאיטליה דחה אמש (רביעי) את העתירה שהגיש סילביו ברלוסקוני על הרשעתו בהונאת מס. השופטים הותיר על כנו את העונש שנגזר על ראש הממשלה לשעבר של איטליה, ארבע שנות מאסר בפועל וחמש שנים של קלון. ברלוסקוני רשאי כעת לערער בפני בית המשפט העליון ברומא.

בחודש אוקטובר של השנה שעברה נידון ברלוסקוני לארבע שנות מאסר בפועל ולקנסות כבדים, בגין התחמקות מתשלום מסים על סרטים שרכש עבור חברת התקשורת "מדיה-סט" שבבעלותו. עונשו קוצץ לאחר מכן לשנת מאסר אחת. בכך, חמק ברלוסקוני, בן 76, ממאסר, שכן החוק האיטלקי נוטה לחוס על מורשעים בני 75 ומעלה שהואשמו בעבירות שדינן שנתיים מאסר ומטה. הוא התמודד בבחירות לפרלמנט ומפלגתו הצליחה להשתחל לממשלה החדשה, שהוקמה אחרי חודשיים של שיתוק פוליטי.

ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני. אפריל 2013. רויטרס
ברלוסקוני בפרלמנט האיטלקי, בשבוע שעבר/רויטרס

בחודש מרץ נידון ברלוסקוני לשנת מאסר בפרשה נפרדת, כשהורשע בפרסום תכנים מהאזנות סתר. התמלילים הודלפו לעיתון "איל ג'ורנלה" הרואה אור במילאנו, ושנמצא בבעלות אחיו, פאולו ברלוסקוני. ההאזנות בוצעו במסגרת חקירת משטרה שנערכה ב-2005, שעניינה פרשה של השתלטות עוינת על בנק איטלקי. לדברי התביעה, הפרסום נועד לפגוע ביריביו הפוליטיים של סילביו ברלוסקוני.

במקביל, נחקר ברלוסקוני בחשד לשוחד, בטענה ש"קנה" ב-2006 סנאטור מהמפלגה היריבה כדי שיערוק ממפלגתו, ושילם לו סכום של שלושה מיליון אירו. הוא גם עומד למשפט בגין קיום יחסי מין עם שתי נערות ליווי קטינות, שאחת מהן, ממוצא מרוקאי העונה לשם כרימה אל-מחרוג', מכונה "רובי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully