וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: לא שלחנו את המזל"ט לישראל, גם לא איראן

פחות משבוע לאחר יירוט מזל"ט מעל חופי חיפה מכחיש מזכ"ל חיזבאללה כי ארגונו אחראי על שיגורו. לטענתו, אפשר שישראל שלחה את המזל"ט "כדי שהאויב יאשים את חיזבאללה"

צילום: ערן גילווארג, לע"מ, דובר צה"ל; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בדיווח מיום הפלת המזל"ט)

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הכחיש היום (שלישי) כי ארגונו הוא ששלח את המזל"ט שיורט בחמישי האחרון מעל חופי חיפה. בנאום ששודר ברשת אל-מנאר אמר נסראללה כי "קיימת אפשרות שישראל שלחה בעצמה את המזל"ט ללבנון והחזירה אותו אל שמי פלסטין הכבושה ויירטה אותו". לדבריו, "זה סביר מאוד. על לבנון לבדוק את כל האפשרויות סביב שליחת המזל"ט".

נסראללה הזהיר את "האויב" מלנקוט "בתוקפנות נגד לבנון": "ההתנגדות מוכנה וידה על ההדק להגן על לבנון ועל כל ההישגים שהשיגה ושהשיג העם הלבנוני והצבא".

שידור נאומו של חסן נסראללה במספרה בביירות, לבנון. אפריל 2013. רויטרס
שידור נאומו של נסראללה במספרה בביירות, הערב/רויטרס

נסראללה טען כי אפשר שצד שלישי שלח את המזל"ט "כדי שהאויב יאשים את חיזבאללה, וחיזבאללה יגיב להאשמות". לטענתו, "הצד השלישי הזה, אשר שלח את המזל"ט, דחף את לבנון לעימות בזמן זה. עד לרגע זה אנחנו לא יודעים מה זה המזל"ט הזה".

מזכ"ל חיזבאללה הוסיף כי גם כי אין להפנות אצבע מאשימה כלפי איראן: "יש בשורות האויב מי שאומרים שמשמרות המהפכה של אירן שלחו את המזל"ט, ואני יכול לומר לכם שזה לא נכון". עוד הוסיף כי חיזבאללה לא הסיר מעצמו אחריות בעבר משום פעולה שביצע. "אני לא מתכחש לזה שנכנס מזל"ט, אבל אין הוכחה לכך שהוא אכן נכנס".

מי שלח את המז"לט שהקפיץ את חיל האוויר?

דבריו של נסראללה נאמרים פחות משבוע לאחר שמטוסי קרב של חיל האוויר יירטו מטוס זעיר ללא טייס שהמריא, כנראה, מאזור צידון שבלבנון וחדר לשטח האווירי של ישראל, כשמונה קילומטרים מערבית לחיפה. אחד ממטוסי הקרב שהוזנקו, מסוג F-16, ירה טיל לעבר כלי הטיס הבלתי מאויש - ופגע בו. במערכת הביטחון מעריכים כי ארגון חיזבאללה שיגר את המזל"ט. עוד באותו היום הכחיש חיזבאללה כי הוא ששיגר אותו.

היחידה לבקרה אווירית, שהסתייעה בכוחות הגנה אוויריים, זיהתה את כלי הטיס. לאחר שהתברר שלא מדובר במטוס של צה"ל או מטוס ששייך לחברות אזרחיות, עלתה סבירות גבוהה שמדובר במזל"ט איראני שנמצא בידי חיזבאללה, והתקבלה החלטה ליירטו. בצה"ל סירבו להתייחס לשאלה האם הייתה התרעה מוקדמת על חדירת המזל"ט. גורם צבאי מסר כי ב"חיזבאללה עושים מאמצים רבים בשנים האחרונות להצטייד במזל"טים איראניים לצורכי צילום ואף ב'מזל"טים מתאבדים'. חיל האוויר הישראלי מתאמן על משימת הגילוי והיירוט, ולמרות הקושי בתחום הוא רשם עד כה הצלחות". ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בעקבות יירוט כלי הטיס כי הוא "רואה בחומרה רבה את הניסיון הזה לפרוץ את גבולנו. נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully