וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בצמרת: יעלון לא ידע על התרגיל הגדול של צה"ל

30.4.2013 / 20:20

שר הביטחון לא עודכן על התרגיל שהתקיים מאז אתמול בצפון הארץ, ואשר במסגרתו הוקפצו 2,000 חיילי מילואים. ועדת החוץ והביטחון תתכנס לדיון דחוף: "חשיבה מרובעת של צה"ל"

צילום: דו"צ, עריכה: מיכאל ברגמן

חוסר תיאום במערכת הביטחון: שר הביטחון משה (בוגי) יעלון לא ידע על תרגיל המילואים הגדול שהתקיים מאז אתמול בצפון הארץ, הטומן בחובו סכנה לחימום הגזרה נוכח המצב בסוריה. מדובר בפעם השנייה בתוך שבוע שהדרג הצבאי גורם למבוכה לדרג המדיני לאחר שבשבוע שעבר הודיע ראש חטיבת מחקר באמ"ן, תת-אלוף איתי ברון, כי נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה – בניגוד לעמדת הדרג המדיני.

בסביבתו של שר הביטחון אמרו כי מדובר בתרגיל קריאה טלפוני שגרתי, תרגיל שלישותי שלא מזיזים בו אפילו טנק, והוא חלק מתוכנית העבודה של צה"ל. "שר הביטחון לא אמור להיות מעודכן בתרגילי קריאה טלפוניים מסוג זה, שמתבצעים באופן שגרתי על ידי צה"ל. לא ברורה ההתעסקות חסרת הפרופורציות בתרגיל הזה, שהוא אחד מיני רבים שצה"ל מקיים. מנסים ליצור מהומה על שום דבר באופן שהוא לא פחות ממגוחך".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, לתקשורת מביקורו בבסיס חיל האוויר, חצרים, אפריל 2013. צלם: אלון בסון, משרד הביטחון
יעלון וגנץ מסיירים בבסיס חיל האוויר בחצרים עם מפקד החיל, אלוף אמיר אשל, היום/משרד הביטחון, צלם: אלון בסון

אמש הקפיץ פיקוד צפון אוגדת מילואים במסגרת תרגיל רחב היקף שלא היה בתכנון. במסגרת התרגיל הוקפצו 2,000 חיילי מילואים. "תרגלנו תרחיש פתע כתוצאה מהסלמה לבנונית אפשרית, שבגינה ניאלץ לגייס באופן מידי את כל הכוחות שלנו", סיפר לוואלה! חדשות קצין בכיר בפיקוד. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס לאופי המפתיע של התרגיל ואמר כי "גם המלחמה היא לא תכנית כבקשתנו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תמונות שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, יחד עם מזכיר ההגנה האמריקאי, צ'אק הייגל, בביקורם ביחידת עוקץ, אפריל 2013. אלון בסון, משרד הביטחון
יעלון ושר ההגנה האמריקאי, צ'אק הייל, עם לוחמי יחידת עוקץ/משרד הביטחון, אלון בסון

עצם קיום התרגיל לא היה ידוע כאמור לשר הביטחון, וגם לא לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, למרות התקופה הרגישה בגבול הצפוני נוכח מלחמת האזרחים בסוריה. חבר הכנסת עמר בר-לב (העבודה), ראש ועדת המשנה לכוח אדם והכשרות של ועדת החוץ והביטחון וחברו למפלגה, חבר הכנסת איתן כבל, יכנסו ביום שני דיון דחוף בתת-הוועדה על רקע קיום התרגיל במפתיע.

בר-לב יצא נגד עיתוי התרגיל ואמר: "כשראש הממשלה נאלץ לבקש מהשרים שלא לדבר על הנושא הסורי על רקע הטענות שישראל עלולה להצטייר כדוחפת את ארצות הברית למלחמה בסוריה, לא יתכן שצה"ל יערוך תרגיל בסדר גודל כזה. מדובר על תרגיל שאותו עלולים גורמים במערכת לפרש כהצהרת כוונות על פעולה עתידית בסוריה, באופן מנוגד לחלוטין למדיניות הנוכחית. ההסבר שמדובר בתרגיל שתוכנן זמן רב מראש מדאיג אותי, מכיוון שהוא מצביע על חוסר שיקול דעת וחשיבה מרובעת, שאינה מאפיינת את מפקדי צה"ל ועל כך אסור לעבור לסדר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully