וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ הכריע: תא"ל מוטי אלמוז יהיה דובר צה"ל הבא

29.4.2013 / 18:03

הרמטכ"ל החליט למנות לתפקיד את תא"ל אלמוז, ראש המינהל האזרחי, חרף העובדה שיועד לתפקיד קצין חינוך ראשי. הוא יחליף את יואב (פולי) מרדכי שימונה למתאם הפעולות בשטחים

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, החליט היום (שני) למנות את תת-אלוף מוטי אלמוז לדובר צה"ל החדש. אלמוז, כיום ראש המינהל האזרחי, יחליף בתפקיד את תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, שמסתמן כי ימונה למתאם הפעולות בשטחים במקומו של אלוף איתן דנגוט.

תא"ל אלמוז החל את שירותו הצבאי בשנת 1985 כלוחם בחיל ההנדסה ושירת במגוון תפקידי הפיקוד בשדה. מאוחר יותר מונה למפקד גדוד 605 של חיל ההנדסה. בשנת 2002 מונה לקצין ההנדסה של פיקוד הדרום ועסק בביצורי המוצבים ברצועת עזה. בשנת 2004 מונה למפקד חטיבת הבקעה, ולאחר מכן שימש קצין אג"ם בפיקוד המרכז. ב-2007 קודם לדרגת תת-אלוף ומונה לראש מטה פיקוד המרכז.

בנובמבר 2010 מונה אלמוז לתפקיד ראש המינהל האזרחי ביהודה ושומרון‏ ובסוף שנת 2012 הוחלט למנות אותו לתפקיד קצין חינוך ראשי במקומו של עוזר הרמטכ"ל לשעבר, אל"מ ארז וינר, שהודח מתפקידו על ידי גנץ בעקבות ממצאי פרשת הרפז. אף שנבחר בתחילה לתפקיד קצין חינוך ראשי, ובאופן שלא הובהר עד כה, הוחלט לבטל את בחירתו ולמנות אותו כאמור לדובר צה"ל. גורם צבאי טען כי הדבר נעוץ במורכבות בתהליך השיבוצים.

גורם צבאי נוסף הסביר כי ההחלטה של הרמטכ"ל למנות לתפקיד את תא"ל אלמוז, בעל עבר עשיר בתחום העשייה המבצעית, מהווה אמירה מבחינתו של גנץ בנוגע למשמעות שהוא רואה לתפקיד. בתפקידו האחרון קצר תא"ל אלמוז שבחים מהמתנחלים ואף מהפלסטינים למרות האירועים המורכבים בשנתיים האחרונות באוגדת איו"ש. אלמוז ידוע כקצין שמתרחק מתקשורת, וככל הנראה יידרש להתמודד עם המשמעויות החדשות של תפקידו כדובר צה"ל החדש. מתוקף תפקידו הקודם, הוא בעל הבנה עמוקה לסכסוך הישראלי-פלסטיני וקשרים ענפים ברשות הפלסטינית. גורמים בצבא טוענים כי בחירתו לתפקיד דובר צה"ל תעניק זווית מעניינת לפורום מטכ"ל.

מינויים נוספים בצמרת צה"ל: קצין חינוך ראשי - אל"מ פז צוק

בנוסף למינויו של תא"ל אלמוז, החליט הרמטכ"ל על שורת מינויים נוספים בצמרת הצבא. מי שיחליף את אלמוז בתור ראש המינהל האזרחי הוא תא"ל דוד מנחם, ראש מטה פיקוד המרכז כיום. לתפקיד קצין חינוך ראשי ימונה אל"מ אבנר פז-צוק, כיום ראש מחלקת הסייבר. פז צוק יועלה לדרגת תא"ל ויחליף בתפקידו את אלי שרמייסטר הפורש מצה"ל.

ראש מחלקת לוגיסטיקה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה יהיה תא"ל יורם אזולאי, ולראשות מחלקת תכנון במפקדת קצין לוגיסטיקה ראשי ימונה אל"מ עופר לוינסון. מפקד בה"ד 6 למקצועות הלוגיסטיקה יהיה אל"מ רן קינן, וראש מחלקת כשירות והגנה באגף המבצעים תהיה אל"מ טליה.

הקצין והחבר של המתנחלים עוזב את השטחים

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully