וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "איראן לא חצתה את הקו האדום שהגדרתי באו"ם"

29.4.2013 / 16:37

ראש הממשלה דחה את טענתו של ראש אמ"ן לשעבר וטען בישיבת סיעת הליכוד כי טהרן לא חצתה את הרף שהציב באו"ם. נתניהו התייחס גם לסכנה של זליגת נשק מסוריה

צילום: עומר מירון, עריכה: יבגני גרצנשטיין

עברו או לא עברו: בניגוד לדברי ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (במיל') עמוס ידלין, הבהיר היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי איראן עדיין לא חצתה את "הקו האדום" שהציב באו"ם, אולם היא לדבריו "מתקרבת אליו". נתניהו התייחס בישיבת סיעת הליכוד גם לנעשה בסוריה וצין כי שתי סכנות מציבה דמשק: "הראשונה היא תקיפה של אזרחינו, והשנייה היא העברת או נפילת כלי נשק קטלניים לארגוני טרור".

בכנס המכון למחקרי ביטחון שהתקיים בשבוע שעבר, אמר ידלין, העומד בראש המכון כי "למרות כל הפעולות שמנסים לעצור את תכנית הגרעין האיראנית, איש לא מצליח לעצור אותה. הם ממשיכים להעשיר אורניום. הם נזהרו מלעבור את הקו האדום שעליו הצהיר נתניהו באו"ם, אבל היום אפשר לומר: האיראנים חצו את הקו האדום ששמו להם בסתיו בעצרת האו"ם".

ידלין, טייס קרב במילואים, הסביר כי אותו קו אדום שהגדירה ישראל השתנה מהפעלתן של 3,000 סרכזות (צנטריפוגות) מתקדמות במתקן התת-קרקעי בפורדו לרף ייצור 250 קילוגרם של אורניום מועשר ברמה של 20%. לדבריו, באמצעות הסרכזות המתקדמות, השתפרה יכולתה של טהרן "לפרוץ" לפצצה – כלומר – הגדלת ההעשרה של האורניום לרמה של 90%, כך שמ-250 הקילוגרם ב-20% העשרה יופקו כ-25 קילוגרם של אורניום מועשר ברמה של 90% - רמה מספקת ליצור פצצה. "המומחה האופטימי ביותר מדבר על שישה חודשים (לייצור פצצה אחת. א"ב), הפסימי מדבר על חודש", הבהיר ראש אמ"ן לשעבר. לדבריו, זמן הפריצה לפצצה עלולה להיות חשאית וקשה לזיהוי על ידי ארצות הברית או ישראל.

נתניהו מתח "קו אדום" לאירן: "השעה מאוחרת". רויטרס
"נאום הקו האדום". נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם/רויטרס

גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס אתמול לסוגיה האיראנית. בכנס של העיתון "ג'רוזלם פוסט" בניו יורק, אמר אולמרט כי מצבה האסטרטגי של ישראל בימים אלו הוא מהטובים שהיו בשנים האחרונות, ולא נשקפת סכנה כי בעשור הקרוב ישראל תזדקק לצאת למלחמה. הוא טען כי איראן טרם הגיעה לקו האדום שאותו שרטט נתניהו בעצרת או"ם, וכי ישראל הגזימה באיום שתציב הרפובליקה האיסלאמית אם זו תצליח להשיג נשק גרעיני. "איראן לא נמצאת במצב שבו נתניהו טען באו"ם שהיא נמצאת", אמר. "הם לא מתקדמים כבר שנים, ומישהו גרם לכך שהם לא יתקדמו. אם ארצות הברית מכריזה שהיא תעשה כל שביכולתה כדי שאיראן לא תהיה גרעינית, כדאי שאיראן תיקח זאת ברצינות".

לדבריו, נשיא ארה"ב ברק אובמה, מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון ושר ההגנה צ'אק הייגל לא ירצו להשאיר אחריהם מורשת של איראן גרעינית. אולמרט ניצל את ההזדמנות כדי לבקר את נתניהו, וציין כי "ישראל צריכה לפיכך לעבוד בשיתוף, בחוכמה ובשקט עם מנהיג ארצות הברית, בלי לצאת בהכרזות ובהבכות פומביות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully