וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: רוזן הוצא לחופשה; "מתנהל נגדי קמפיין מתוכנן"

26.4.2013 / 19:30

מנכ”ל חדשות 10 גולן יוכפז ורוזן החליטו הערב על יציאתו לחופשה של רוזן, אשר מגיב לראשונה לוואלה! ברנז’ה, ואומר: ”מדובר במסע הכפשות אנונימי שהתנפח לממדים מפלצתיים"

הפרשן המדיני של חדשות 10 עמנואל רוזן ייצא לחופשה מיידית מערוץ 10, זאת בעקבות שורת החשדות שהועלו נגדו השבוע, בחשש להטרדה מינית - כך נודע הערב (שישי) לוואלה! ברנז'ה. את ההחלטה קיבלו במשותף רוזן, ומנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז, אשר אחרי שנים עמוסות בשמועות על אירועים בעברו של רוזן - גם במקומות עבודה נוספים (גל"צ, מעריב, חדשות 2), החליט לפעול בנושא, זאת על רקע המכתב ששלח לו השבוע תא העיתונאיות.

ובתוך כך, רוזן מגיב הערב לראשונה לדברים בוואלה! ברנז'ה, ואומר: "במשך עשר שנים מתנהל נגדי מאחורי הקלעים ובאינטרנט מסע הכפשות אנונימי, המציג דמות דמיונית שאינה קיימת במציאות: "עמנואל רוזן המטריד". בשנים האלה לא הייתה כמעט אישה אחת, שעבדה במחיצתי, או שהתראיינה אצלי, שלא תושאלה על ידי מארגני הקמפיין המתוכנן האם פגעתי בה או הטרדתי אותה".

"עכשיו, כאשר אגודת העיתונאיות החליטה להוציא את מחול השדים הזה מחושך לאור, אני מברך אותה על כך וממתין בקוצר רוח לבדיקה מהירה ויעילה של הדברים כולם. הגיע הזמן להעמיד במבחן המציאות את חרושת השמועות וההשמצות שלא נבדקה איתי ולא נשאלתי עליה. דברי מעולם לא נשמעו. היום אחר הצהריים הודעתי למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 גולן יוכפז, על החלטתי לצאת לחופשה מהעבודה בערוץ עד אשר יסתיים תהליך הבדיקה היסודי – ותוסר העננה".

רוזן, מסכם ואומר כי "אני מקווה שהבדיקה תהיה מהירה לפחות כמו המהירות והקלילות שבה התנפח הסיפור חסר השחר הזה לממדים מפלצתיים".

"חיזור אגרסיבי ואובססיבי ברמה יומיומית"

מוקדם יותר היום, ויומיים לאחר שיצא בקריאה לנשים לצאת ולהתלונן על אותו "בכיר בתקשורת" שלפיהן הטריד במשך השנים למעלה מ-40 נשים, דרש תא העיתונאיות מהנהלת הערוץ להשעות את רוזן זאת עד לבירור החשדות נגדו. הדרישה, תוצאה של תחקיר שקיים "הארץ" בו ראיין כעשר נשים אשר העידו, שלא לייחוס, כי רוזן הטריד אותן במשך השנים.

כך לדוגמא, אחת הנשים, המכונה בתחקיר א', מספרת כי "לא ידעתי איך להגיב לזה. הוא רצה כל הזמן להיפגש. ערב אחד נעתרתי לחיזוריו העקשניים והזמנתי אותו אלי. עוד גרתי בבית של אמא שלי והיא לא היתה. הוא חתר כל הזמן למגע ושוב ושוב אמרתי לו שאני לא רוצה". מתלוננות אחרות תיארו "חיזור אגרסיבי ואובססיבי ברמה יומיומית שהולכת ומתגברת".

יצוין כי מכל הנשים איתן שוחחה כתבות "הארץ" שרון שפורר וגילי איזיקוביץ' אף אחת לא התלוננה עד היום במשטרה נגד רוזן. שפורר ואיזיקוביץ' מסבירות בכתבה כי "הנשים, רובן עיתונאיות, חלקן בכירות ומוכרות, לא רצו לפגוע במעמדן ולעמוד במרכזה של סערה מתוקשרת. רובן היו צעירות בעת המפגש עמו, וחשו כי הן אשמות בכך שלא סירבו מספיק בתקיפות לחיזורים הבעייתיים במקום העבודה. הן לא ידעו מה היקף התופעה והאם הן היחידות שנתקלו בה".

מחדשות 10 נמסר בתגובה: "העיתונאי עמנואל רוזן יצא לחופשה מחדשות 10 עד לבירור העדויות שהתפרסמו בעניינו היום- את החלטתו מסר רוזן למנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, בתום שיחה בין השניים. חדשות 10 תפעל בעניין זה עפ"י הוראות הדין ככתבן וכלשונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully