וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר ההרוגים בתאונות ב-2012: הנמוך מזה 50 שנים

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בשנה שעברה נהרגו 263 בני אדם בתאונות. מספר התאונות הקטלניות צנח בכרבע, אך מספר התאונות עם פצועים במצב קשה זינק בכ-28%

בשנת 2012 נהרגו בכבישים 263 בני אדם, מספר ההרוגים הנמוך ביותר ב-49 השנים האחרונות. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אשר אינם כוללים את שטחי יהודה ושומרון. מהנתונים עולה עוד כי בשנת 2012 חלה ירידה של כ-12% במספר תאונות הדרכים הכולל בהשוואה לשנה הקודמת, כשבמשטרה נפתחו 12,484 תיקי תאונות דרכים. אף שבהשוואה לשנה הקודמת פחת ברבע מספר התאונות הקטלניות, הרי שמספר התאונות שהיו מעורבים בהם פצועים במצב קשה זינק בכמעט 28%.

תאונת דרכים בכביש 4, 18 אפריל 2013. שלומי גבאי
משאיות היו מעורבות בכ-6% מהתאונות הקטלניות/שלומי גבאי

כרבע מהנפגעים בתאונות היו נשים, והיתר גברים. 29% מהנפגעים בתאונות היו ערבים, מעבר לשיעורם הכללי באוכלוסייה, שעומד על 21%. נתון מעניין נוסף שעולה מניתוח הלמ"ס הוא כי מעברי החצייה כלל אינם מבטיחים מעבר בטוח בכביש. 72% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו כביש, נפגעו בעת שחצו במעבר חצייה. כמו כן, מוכיחים הנתונים כי מסוכן להיות רוכב אופנוע בישראל. שיעור מעורבותם של אופנועים בתאונות דרכים עם נפגעים היה גדול פי שניים ורבע מחלקם במספר כלי הרכב. משאיות היו מעורבות בכ-6% מהתאונות הקטלניות.

בשטחי יהודה ושומרון נרשמו בשנה החולפת 610 תאונות דרכים עם נפגעים. מספר התאונות הקטלניות, באזור זה, הגיע בשנה זו ל-18, לעומת 30 תאונות קטלניות בשנת 2011.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
תאונת דרכים קטלנית סמוך למחלף שפירים בכביש 1, 16 באפריל 2011. שי אוקנין
כרבע מהנפגעים בתאונות היו נשים, והיתר גברים/שי אוקנין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שמואל אבואב אמר בתגובה כי "מדובר בהישג משמעותי ביותר, תוצאה של השקעה בבטיחות בדרכים בשנים עברו ובטיפול בכבישים 'אדומים' ומסוכנים. כמו כן תרמו אכיפה ממוקדת של המשטרה כנגד נהגים שיכורים ונהגים מסוכנים, קיצור זמן פינוי הפצועים לבתי החולים וקידום אביזרי בטיחות בכלי הרכב החדשים".

עם זאת, אבואב טוען כי "במקום להמשיך את תנופת ההישגים בהפחתת מספר תאונות הדרכים, קיצצה המדינה בתקציב הבטיחות בדרכים שירד מ-550 מיליון שקלים ל-300 מיליון שקלים והיום התבשרנו על רשימה של כבישים אדומים שהיו אמורים להיות במוקד בשנים 2013-14 והטיפול בהם נדחה.

כמו כן, ברבעון הראשון של שנת 2013 ישנה עלייה של כ-20 אחוז במספר ההרוגים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והנתון הזה חייב להיות תמרור אזהרה לממשלת ישראל. יש להציב את המאבק בתאונות הדרכים גבוה בסדר העדיפויות".

לדברי רון מוסקוביץ, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כמו גם הנתונים שפרסמה הרשות בסיום השנה החולפת, מראים ירידה חדה בשיעורי ההיפגעות מתאונות דרכים בשנת 2012. זו השנה הראשונה, מזה שנים רבות, שמדינת ישראל מצליחה להוריד את כמות ההרוגים מתחת ל-300 בני אדם. "למרות המגמה המצביעה על שיפור, אנו מודאגים מאוד מנושא היפגעות הולכי הרגל, כפי שמשתקף מנתוני 2012 ומנתוני הרבעון הראשון של שנת 2013", אמר מוסקוביץ, "נוכח ההיפגעות המדאיגה של הולכי הרגל, גיבשה הנהלת הרשות תכנית פעולה ממוקדת במספר תחומים להגנה על הולכי הרגל".

מוסקוביץ הוסיף כי "הרשות הלאומית החלה להפעיל תכנית זו כבר בתחילת 2013 וקוראת ליתר השותפים שעוסקים בבטיחות בדרכים למקד את פעילותם בשנת 2013 בכל הקשור להגנה על הולכי הרגל, שהם משתמשי הדרך הפגיעים ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully