וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוצאי גופת מג'די חלבי לא יזכו בפרס בגלל האגרה?

קובי מנדל

23.4.2013 / 17:06

בקשת האחים שמצאו את שרידי החייל הנעדר לפטור אותם מתשלום אגרת בית המשפט נדחתה. לפיכך, אם ימשיכו בתביעה לקבל 40 מיליון שקלים, ייאלצו להיפרד ממאות אלפי שקלים

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיקור מציאת שרידיו של מג'די חלבי)

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה בצהרים (שלישי) את בקשת מוצאי גופתו של החייל הנעדר מג'די חלבי לקבלת פטור מתשלום אגרה על תביעתם. האחים איברהים וחאדר קוזלי מדליית אל-כרמל תבעו את המדינה, משרד הביטחון והנהלת בתי המשפט וכן עמותת לחופש נולד, לקבלת פרס כספי על סך 39,161,700 שקלים, שהובטח לטענתם, למוצאי גופתו של החייל הנעדר מג'די חלבי.

שני האחים גילו את שרידי גופתו של החייל הנעדר בסוף חודש ספטמבר האחרון, כשעבדו בעבודות גיזום ביערות הכרמל. הם נתקלו באקראי בשרידי גופה התלויה על אחד העצים, הזעיקו את המשטרה, ולאחר בדיקת השרידים הוברר, כי מדובר בגופתו של החייל שנעדר במשך שבע שנים וחצי.

איברהים קוזלי מוצא גופת מג'די חלבי, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
שני האחים גילו את שרידי גופתו של החייל הנעדר בסוף חודש ספטמבר האחרון, כשעבדו בעבודות גיזום ביערות הכרמל. איברהים קוזלי/שלומי גבאי

בעקבות כך הוגשה התביעה, בה נתבע פרס כספי המגיע למבקשים, לטענתם, בהיותם אלה שמצאו את השרידים והודיעו על כך למשטרת ישראל. את התביעה, סמכו המבקשים על פרסומים שונים אשר על פיהם הובטח פרס כספי למי שימלא אחר האמור בהם. בנוסף טענו כי אין להם יכולת לשאת בתשלום האגרה העומדת על סך 979,042 שקלים, אשר מחצית ממנו יש לשלם עם הגשת התביעה. לבית המשפט קיימת סמכות לפטור את מגיש התביעה מחלק מהאגרה או מכולה, בהתאם למצבו הכלכלי.

השופטת תמר שרון נתנאל קבעה כי במסגרת בחינת יכולתם של המבקשים לשלם את האגרה, נבחנות אף יכולותיו הכלכליות של מי שעל שולחנו הם סמוכים. המבקשים לא הוכיחו חוסר יכולת כלכלית ולא פרשו את מלוא התמונה באשר למצבם הכלכלי ואף לא הציגו פירוט, כנדרש, באשר למצבם הכלכלי של הוריהם. השופטת הבהירה, כי סיכויי התביעה שהגישו המבקשים אינם גבוהים מהטעמים המצוינים בהחלטתה וקבעה כי על המבקשים לשלם את האגרה עד סוף חודש מאי, שאם לא כן תימחק התביעה ללא הודעה נוספת.

"הובטח פרס של 10 מיליון דולרים"

בטיוטת כתב התביעה שהוגשה באמצעות עורכי הדין וואג'די כעבייה וגל אמיר נכתב כי עמותת "לחופש נולד", אשר מומנה ונתמכה על ידי המדינה ומשרד הביטחון, פרסמה מודעות בהן הובטח פרס של 10 מיליון דולרים תמורת מידע אמין שיוביל אל אחד או יותר מנעדרי צה"ל ברחבי הכפרים עוספייה ודליית אל-כרמל, האזור בו התגורר חלבי ובו נמצא בסופו של דבר על ידי האחים שגם הם תושבי המקום. לדברי התובעים, השלטים האלה עדיין נמצאים במקומם עד לרגע זה. "כמה שבועות לאחר שמצאו את הגופה הם פנו בדרישה אל הנתבעות כי יעבירו לידם את סכום הפרס המובטח" נכתב בתביעה, "אך לטענתם לא נענו כלל לתביעתם, אלא במכתב סתמי לפיו 'פנייתם נבדקת'".

בינואר 2012 החלה עמותת "לחופש נולד" בהליכי פירוק, אותם לא סיימה. עם זאת, האחים קוזלי טוענים כי היא עדיין עמותה פעילה, הכשירה לזכויות ולחובות. גורם ממשלתי מסר לוואלה! חדשות שהכוונה במתן הפרס הייתה למי שיביא מידע מודיעיני שיסייע לאיתור נעדר במדינת אויב, ומעולם לא הייתה כוונה להעניק את הפרס למי שיתקל במקרה בגופה ביער.

הלווית החייל הנעדר מג'די חלבי בבית העלמין בעוספיה. בן קלמר
הלוויתו של חלבי/בן קלמר

פרשת היעלמותו של החייל מג'די חלבי, הגיעה לסיומה שבע שנים וחצי לאחר שנעלמו עקבותיו. בחודש אוקטובר 2012 הותר לפרסום כי גופתו נמצאה בנחל חיק ליד כפרו. "מאוד נבהלתי, לא כל יום רואים מראה כזה", סיפר אז אברהים קוזלי. "עבדנו כקבלני משנה של קק"ל בכריתת העצים שנשרפו בדליקה הגדולה בכרמל ב-2010. כשהתקדמתי ברגל באזור הוואדי, לפתע ראיתי על אחד העצים חבל ועליו תלויה חולצה. התקרבתי וראיתי שתי עצמות שקשורות לחבל וחולצה בצבעים כהים. הכל היה מחובר לחבל חרוך שנשרף גם הוא כתוצאה מהשריפה", סיפר אז לוואלה! חדשות על רגעי מציאת הגופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully