וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל רעידת האדמה בסין: דובי הפנדה סובלים מהלם

אף שדובי הפנדה לא נפגעו בגופם, רבים מהם מגלים תסמינים פוסט-טראומטיים, ונצמדים לצמרות העצים. "אנו מנסים להרגיע אותם", אמרו בשמורה הסמוכה למוקד הרעש

צילום: רויטרס, עריכה: יבגני גרצנשטיין

ממדי הנזק בנפש וברכוש שגרמה רעידת האדמה החזקה שהכתה בסין בסוף השבוע עצומים, אך דובי הפנדה החיים במדינה – האחרונים מקרב הדובים הנדירים שעדיין חיים בטבע – לא נפגעו בגופם. עם זאת, מתברר כי דובי הפנדה במחוז סצ'ואן שנפגע ברעידת האדמה מגלים בימים האחרונים תסמינים של פוסט-טראומה.

עשרות דובי פנדה חיים בשמורה ביפנגשיה הסמוכה לעיר יאאן, שם הורגשה היטב רעידת האדמה שגבתה את חייהם של יותר מ-200 בני אדם וגרמה לפציעתם של מעל 11 אלף. באתר האינטרנט של השמורה נכתב כי "הדובים סובלים מדרגות שונות של הלם". מאז הרעש, נצמדים רבים מהדובים אל צמרות העצים, כפי שעשו כאשר הכה רעש האדמה החזק בעוצמה של 6.6 דרגות בסולם ריכטר. עם זאת, אנשי הצוות מסרו כי לאחר זמן מה הסכימו חלקם לחזור אל הקרקע.

"הם חזרו לשחק ולאכול", אמרה דוברת השמורה, רן יאו. רן אמרה לסוכנות הידיעות AFP שהעובדים במקום ניחמו את הדובים בכך שהעניקו להם תפוחים וקראו להם בשמותיהם. "בימים האחרונים הורגשו מספר רעידת משנה. אנו מנסים להרגיע אותם והם כבר מרגישים בטוחים יותר", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully