וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופוזיציה מבקרים את לפיד: "פתרון פופוליסטי"

יו"ר האופוזיציה טענה כי החלת המסים החדשים על מוצרי יוקרה מנסה לכסות על "הפגיעה במעמד הביניים". ח"כ גלאון: "הכסף הגדול נמצא בפטורים ממס שמהם נהנות חברות ענק"

רפורמה משמעותית, או מס שפתיים? באופוזיציה ביקרו היום (חמישי) בחריפות את תכניתו של שר האוצר יאיר לפיד להטיל מסים נוספים על מוצרי יוקרה וטענו שמדובר באחיזת עיניים. יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), הגדירה את הצעדים של לפיד "עלבון לאינטליגנציה של אזרחי המדינה", ואמרה כי מדובר ב"ניסיון מגוחך ופופוליסטי למכור לציבור הישראלי כי הפתרון לגירעון העמוק יבוא במיסוי מכוניות יוקרה".

יחימוביץ' תקפה את לפיד וטענה כי הצעדים עליהם הכריז הם "ניסיון פתטי להסתיר את הפגיעות העמוקות שצפויות למעמד הביניים ולאדם העובד, שאותו מתיימר לייצג שר האוצר. מתברר שהיה מיותר לחלוטין לצאת לבחירות על רקע התקציב ולבחור ב'פוליטיקה החדשה', שכן מה שהיה הוא שיהיה".

יאיר לפיד וראש הממשלה בנימין נתניהו בהשבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
"ניסיון פתטי להסתיר את הפגיעות העמוקות שצפויות למעמד הביניים ולאדם העובד"/טלי מאייר

עם תום פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר לפיד בצהריים, פרסמה לשכת שר האוצר שורה של מוצרים עליהם יוטלו מסי קניה חדשים, ובהם אלכוהול, סיגרים, אופנועים כבדים, מסכי פלזמה מעל 50 אינץ', וגם פרוות, יאכטות, רכבי יוקרה ומטוסים פרטיים. חברי כנסת נוספים באופוזיציה טענו שמדובר בצעדים פופוליסטיים שלא יכסו אפילו נתח קטן מן הגירעון, בעוד רוב הנטל יוטל על כתפי מעמד הביניים באמצעות העלאת מסים ישירים ועקיפים.

"המס היחיד שלפיד מעלה הוא מס השפתיים"

ראשת מרצ, זהבה גלאון, בירכה על הצעדים אך אמרה כי היא לדעתה מדובר בלא יותר ממסך עשן: "זה צעד מבורך, אבל הוא רחוק מאוד מלייצג את הגזרות שלפיד ונתניהו מתכננים לנו. אם לפיד רוצה להוכיח שהוא ייקח את הכסף לכיסוי הגירעון מבעלי ההון, הוא לא יכול להסתפק במיסוי הרכבים שלהם". לדברי גלאון, "הכסף הגדול שלפיד מחפש נמצא בפטורים המופקרים ממס מהם נהנה קומץ של חברות ענק, ובתכנוני המס האגרסיביים של הטייקונים ובעלי ההון. בינתיים, המס היחיד שלפיד מעלה הוא מס השפתיים".

גם חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) הגיב באופן דומה ואמר כי הוא תומך במיסוי עשירים, אך רמז כי אינו מאמין שבכוונת האוצר להציג תקציב שיכביד בעיקר על העשירונים העליונים: "אני בעד לקחת את הכסף ממי שיש לו הרבה. אני מתנגד לחלוטין להכביד את הנטל על שכבות הביניים הנשחקות, על ציבור העובדים והעובדות ועל הקבוצות המוחלשות של מקבלי הקצבאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully