וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית לפיד: מסים על מכוניות יוקרה, דירות פאר ואלכוהול

11.4.2013 / 17:02

בתום פגישת נתניהו ולפיד הודיע משרד האוצר כי יוטלו מסים על רכישת מוצרי יוקרה ומותרות - שישפיעו לרוב על העשירונים העליונים. בלשכת לפיד סרבו לפרט את סעיפי הקיצוץ

פגישתם של שר האוצר, יאיר לפיד, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנערכה היום (חמישי) בלשכת ראש הממשלה בתל אביב הסתיימה, אך סעיפי מתווה תקציב המדינה לשנת 2013-2014 עדיין אינם ברורים. על פי המסתמן, בכוונת שר האוצר לדרוש העלאה של מסי קנייה וייבוא של מוצרי יוקרה - כלי רכב ודירות מעל מחיר מסוים, מטוסים פרטיים, מסכי טלוויזיה בגודל 50 אינץ' ומעלה, אופנועים בעלי נפח מנוע גדול, אופנועי-ים ופרוות. בנוסף לכך, בכוונת לפיד לדרוש העלאה של מסי קנייה המוטלים על אלכוהול - מוצר שנחשב כמותרות ולא יוקרה. בלשכת לפיד אישרו את הפרטים אך סרבו למסור האם בכוונת השר לקצץ בקצבאות הילדים ולהעלות את מס ההכנסה והמע"מ. "תקציב המדינה יעמיד את האדם העובד במרכז ובין הסעיפים שהוצגו היה הטלת מסים על מכוניות יוקרה ודירות פאר", נמסר מהשלכה. לפיד ונתניהו סיכמו לשוב להיפגש ביום ראשון.

יאיר לפיד וראש הממשלה בנימין נתניהו בהשבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
ייפגשו שוב ביום ראשון. בנימין נתניהו ויאיר לפיד/טלי מאייר

המסים החדשים שבכוונת לפיד להטיל הם נדבך במתווה קיצוצים רחב בהרבה, שירגישו כל אזרחי ישראל - ולא רק בעלי דירות הפאר ורכבי היוקרה. אמש דיווח ערוץ 2 כי המתווה כולל קיצוץ בקצבאות הילדים, כך שקצבה עבור כל ילד תעמוד על 140 עד 165 שקלים, וכן קיצוץ בסך שניים עד שלושה מיליארד שקלים בתקציב הביטחון. לפי המתווה המסתמן, יבוטלו פרויקטים תחבורתיים כהקמת מסילות רכבת והפעלת קווי אוטובוס חדשים. בנוסף, שכר העובדים במגזר הציבורי צפוי להיפגע גם כן.

עוד דווח כי תכנית הקיצוצים של לפיד כוללת דרישה לקיצוץ רוחבי בקרב משרדי הממשלה, כולל משרדי החינוך והבריאות. מנגד, לא צפויה דרישה לקצץ בתקציב משרד הרווחה. התכנית אף כוללת העלאת מסים, למרות הבטחתו של ראש הממשלה נתניהו לפני הבחירות לכנסת ה-19, שלא לעשות כן. המתווה כולל העלאת שיעורי מס הכנסה, העלאת מס ערך מוסף ומס חברות ב-1% וביטול הפטורים ממע"מ באילת, לתיירים וכן על פירות וירקות. במשרד האוצר לוחצים על לפיד למסות את קרנות ההשתלמות.

עדכון ראשון: 15:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully