וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגזרות בפתח? לפיד יציג לנתניהו מתווה לתקציב

בפגישתו עם נתניהו יציג היום שר האוצר את התכנית שגיבש עם משרדו. אמש דיווח ערוץ 2 כי המתווה כולל קיצוץ בקצבאות הילדים וכן קיצוץ של 3-2 מיליארד בתקציב הביטחון

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

צפו בדברי יו"ר ההסתדרות עופר עיני, בתום הפגישה עם לפיד ביום שלישי

שר האוצר, יאיר לפיד, צפוי להיפגש היום (חמישי) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולהציג בפניו את מתווה תכנית התקציב שגיבש יחד עם אנשי משרדו בשלושת השבועות מאז נכנס לתפקידו. התכנית כוללת קיצוצים שנועדו לצמצם את הגירעון התקציבי של המדינה, העומד על כ-40 מיליארד שקלים. עד כה התמקד לפיד בהתחייבויות שלא לפגוע בנקודות הזיכוי במס לנשים עובדות וכן בתקציב ההשכלה הגבוהה.

יאיר לפיד וראש הממשלה בנימין נתניהו בהשבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
התכנית כוללת קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה. לפיד ונתניהו בטקס השבעת הממשלה בכנסת, בחודש שעבר/טלי מאייר

אמש דיווח ערוץ 2 כי המתווה כולל קיצוץ בקצבאות הילדים, כך שקצבה עבור כל ילד תעמוד על 140 עד 165 שקלים, וכן קיצוץ בסך שניים עד שלושה מיליארד שקלים בתקציב הביטחון. לפי המתווה המסתמן, יבוטלו פרויקטים תחבורתיים כהקמת מסילות רכבת והפעלת קווי אוטובוס חדשים. בנוסף, שכר העובדים במגזר הציבורי צפוי להיפגע גם כן.

תכנית הקיצוצים של לפיד כוללת דרישה לקיצוץ רוחבי בקרב משרדי הממשלה, כולל משרדי החינוך והבריאות. מנגד, לא צפויה דרישה לקצץ בתקציב משרד הרווחה. התכנית אף כוללת העלאת מסים, למרות הבטחתו של ראש הממשלה נתניהו לפני הבחירות לכנסת ה-19, שלא לעשות כן. המתווה כולל העלאת שיעורי מס הכנסה, העלאת מס ערך מוסף ומס חברות ב-1% וביטול הפטורים ממע"מ באילת, לתיירים וכן על פירות וירקות. במשרד האוצר לוחצים על לפיד למסות את קרנות ההשתלמות.

פגישה נוספת עם עיני בימים הקרובים?

אמש נפגש לפיד עם יו"ר הסתדרות העובדים עופר עיני. "הייתה פגישה עניינית ופרודוקטיבית, לא הגענו לשום החלטות, ויהיה המשך לפגישה הזו בימים הקרובים או שלא", אמר עיני בצאתו מהפגישה. "בוודאי שיש חילוקי דעות. בסך הכל הייתה ישיבה עניינית, באווירה טובה, ויהיה המשך לפגישה הזו. סיכמנו 'ג'נטלמנית' שכל הדברים שנאמרו בישיבה יישארו בתוך הישיבה, ואני בדרך כלל מכבד הסכמות".

אתמול התעוררה סערה, בצל הודעת התאחדות הסטודנטים הארצית כי בכירי משרד האוצר פנו אליהם והודיעו להם על כוונתם להעלות את שכר הלימוד באוניברסיטאות. אחרי כמה שעות של שתיקה, הבהיר השר לפיד כי "ברשימת הקיצוצים שתוגש לראש הממשלה אין קיצוץ בהשכלה הגבוהה או העלאת שכר הלימוד לסטודנטים.

בלשכת לפיד סירבו להתייחס לטענות ולפיהן יש טעם לפגם בכך ששר האוצר נעדר מהדיון על התקציב והשיב למתקפה נגדו בפייסבוק, ללא אפשרות להשיב לשאלות העיתונאים. זאת, לאחר שמוקדם יותר דחה לפיד את טענת התאחדות הסטודנטים כי נציגי האוצר הציבו בפניהם אולטימטום, שלפיו לא יהיה מנוס מהעלאת שכר הלימוד באוניברסיטאות - עם הסכמת הסטודנטים או בלעדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully