וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת לפיד: "ההשכלה הגבוהה לא ברשימת הקיצוצים"

בלשכת שר האוצר סירבו להתייחס לכך שלפיד נמנע מלהשיב לשאלות ובוחר להגיב בעמוד הפייסבוק שלו, אולם הובהר כי הסטודנטים לא ייפגעו. מוקדם יותר כתב לסטודנטים: "עושים עליכם סיבוב"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

"ברשימת הקיצוצים שתוגש לראש הממשלה אין קיצוץ בהשכלה הגבוהה או העלאת שכר הלימוד לסטודנטים" - כך נמסר היום (שלישי) לוואלה! חדשות מלשכתו של שר האוצר, יאיר לפיד. בלשכת לפיד סירבו להתייחס לטענות שלפיהן יש טעם לפגם בכך ששר האוצר נעדר מהדיון על התקציב והשיב למתקפה נגדו בפייסבוק, מבלי אפשרות להשיב לשאלות העיתונאים. זאת, לאחר שמוקדם יותר דחה את טענת ההתאחדות הסטודנטים כי נציגי האוצר הציבו בפניהם אולטימטום, שלפיו לא יהיה מנוס מהעלאת שכר הלימוד באוניברסיטאות - עם הסכמת הסטודנטים או בלעדיה.

יחימוביץ' על הסטודנטים: "בהם אתם מעזים לפגוע?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחימוביץ' תקפה בכנסת, לפיד מיהר להגיב בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדף הפייסבוק שלו כתב לפיד כי "זה קצת עצוב שדווקא נציגי הציבור הכי צעיר במדינה משתמשים בטריקים של הפוליטיקה הכי ישנה. איש לא החליט להעלות את שכר הסטודנטים, אין שום אולטימטום באוויר, ואילו חשבתי שהולכים לפגוע בסטודנטים הייתי נוסע אלי הביתה כדי להפגין נגד עצמי בעצמי".

"קמתי היום בבוקר והתברר לי שהוכרזה מלחמה נגד קיצוץ שמעולם לא היה", כתב לפיד. "כשבאתי לאוצר הבטיחו לי שיהיו לא מעט ספינים, אבל זה כבר מגוחך". לפיד פנה לסטודנטים ואמר "עושים עליכם סיבוב". לדבריו, נציגי התאחדות הסטודנטים פרסמו את הדיווח כדי ששר האוצר יאלץ להכחיש, "ואז הם יוכלו לומר שהם כופפו אותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כסאו של יאיר לפיד ריק במליאת הכנסת, אפריל 2013. טלי מאייר
הכיסא הריק של לפיד במהלך הדיון הבוקר/טלי מאייר

"כמו שאתם יודעים, התקציב הקרוב ישים את האדם העובד במרכז. לא רק את ריקי כהן, אלא גם את הבן שלה, שרוצה ללמוד הנדסת מחשבים", הסביר לפיד. "סטודנט שעובד בעבודה זמנית ומכין את הבסיס האקדמי לחייו המקצועיים, הוא הליבה של חזון האדם העובד שאנחנו מובילים היום. הוא מעמד הביניים של מחר. הוא האיש שאני רוצה לעזור לו". עם זאת, לפיד הדגיש כי "התקציב הקרוב לא יהיה קל, וכולנו נצטרך להתגייס. אבל הוא יהיה התקציב שישים – בפעם הראשונה – את מעמד הביניים במרכז".

ח"כ שמולי: "מי שעושה כאן סיבוב זה האוצר"

ח"כ איציק שמולי (העבודה) התייחס לדבריו של לפיד, ואמר כי "מוטב ששר האוצר יחזק את הקשר עם הפקידים שלו באגף התקציבים שאולי מנסים לנגוס בסמכויותיו ולהציע תכניות במקומו". לדברי שמולי, "ההאשמה, כאילו הדברים הומצאו פשוט מקוממת. האולטימטום אכן הוצב לסטודנטים אמש ומי שעושה כאן סיבוב זה האוצר".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', התייחסה לנושא בישיבה בכנסת שבה אושר מינויה ליו"ר האופוזיציה – ישיבה שממנה, כאמור, נעדר לפיד. "שתי דקות אתם על הכיסא ובמי אתם פוגעים ראשונים?", שאלה יחימוביץ', "בסטודנטים שהולכים לצבא, שמשלמים מסים. תארו לכם ששרי החינוך והאוצר היו מש"ס והיו פוגעים בסטודנטים, ויש עתיד היו באופוזיציה, איזו זעקה הייתה קמה כאן. כל המחקרים מראים שיוקר המחיה של הסטודנטים הוא בלתי נסבל, גם בגלל מחירי שכר הדירה. בהם אתם מעזים לגעת?". לדבריה, בצעדיה הצפויים מאפשרת הממשלה השכלה לעשירים בלבד. "על זה נאמר 'איפה הבושה?'", הוסיפה יחימוביץ'.

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) תקף את לפיד שלא הגיע לדיון במליאת הכנסת ואמר: "עוד לא התחלנו לדון על התקציב וכבר אני קורא שמעלים את שכר הלימוד לסטודנטים. זה לא חייב ללכת בדרך הזו. יש חלופות שלא עולות לדיון".

יצוין כי לפני הבחירות האחרונות התנגד לפיד לקיצוץ בתקציב ההשכלה הגבוהה, ובמצע מפלגתו אף נכתב כי "במשך עשור קוצצו תקציבי מערכת ההשכלה הגבוהה באופן שהותיר בה נזקים חמורים". "אנו עדים לבעיות נוספות במערכת ההשכלה הגבוהה", נכתב במצע המפלגה, ואחת הסיבות שתוארו שם היא: "מספר רב של סטודנטים המתקשים בתשלום הוצאות הלימודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully