וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על דברי אובמה: "הגיע הזמן לתפיסות חדשות"

יהושע בריינר

21.3.2013 / 20:32

בימין התאכזבו מנאומו של נשיא ארה"ב בבנייני האומה, שטען כי ההתנחלויות הן מכשול לשלום. "אין עם הכובש בתוך ארצו", אמר בנט. תושב אפרת: "חזר על המסרים של הממשל שלו"

צילום: סטלינק, עריכה: רן מנחם

הוא אמנם סחף את הקהל בנאום שנשא בבנייני האומה בירושלים, אך בקרב הימין וההתנחלויות נרשמה אכזבה למשמע דברי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שציין כי "הפתרון היחיד לשגשוג ישראל הוא הקמתה של מדינה פלסטינית". יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס הערב (חמישי) לנאומו של הנשיא האמריקאי. "דבריו של אובמה בוודאי באו מתוך דאגה לישראל ומתוך ידידות אמת, אך את תוצאות הנסיגה הקודמת שלנו חווינו הבוקר בשדרות ובאלפי קורבנות לאורך השנים האחרונות", אמר בנט. הוא הוסיף כי "הגיע הזמן לתפיסות חדשות ויצירתיות לפתרון הסכסוך במזרח התיכון, ובכלל – אין עם הכובש בתוך ארצו".

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ביקור הנשיא אובמה בישראל: עדכונים שוטפים
"אתם לא לבד" - נאום אובמה המלא
פרו-פלסטיני? אובמה אמר "ישראל" 82 פעמים בנאום

נאום אובמה בבנייני האומה, מרץ 2013. AP
"הגיע הזמן לתפיסות חדשות ויצירתיות". אובמה בבנייני האומה בירושלים/AP

גם ביהודה ושומרון לא מחאו כפיים למשמע נאומו של נשיא ארה"ב ורבים הגדירו אותו "פרו פלסטיני". בין היתר, אמר אובמה כי על הישראלים לשים עצמם בנעליהם של הפלסטינים וכי המשך הבנייה ביהודה ושומרון הוא מכשול לשלום. בביתו של ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, התכנסו מספר תושבים מההתנחלות שבגוש עציון על מנת לצפות בנאום. רובם התאכזבו מדברי הנשיא האמריקאי, אך הסכימו כי בפועל, אובמה לא חידש הרבה.

"הנאום מעורר שתי שאלות עיקריות", אמר רביבי, "הראשונה, איזה חידוש היה בנאום של הנשיא האמריקאי? בעצם אובמה חזר על המסרים הידועים של הממשל האמריקאי, גם חזר על כל יוזמות השלום והמחירים שישראל הסכימה לשלם וגם חזר על התשובה שקיבלנו ממדינות ערב שהיא סירוב מוחלט מצידם. השנייה, מדוע בחר לשאת את הנאום דווקא לאזרחי ישראל? הוא היה יכול לשאת את הנאום ברמאללה ולדבר מעל לראשיהם של המנהיגים הפלסטינים ולשמוע מה התגובה שלהם. מחיאות הכפיים היו עדות לכך שהתושבים כאן רוצים שלום אבל זה שאין תשובה לשאלות, מעורר הרמת גבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רקטה נפלה הבוקר בבית בשדרות, מרץ 2013. דייב בוימוביץ'
"את תוצאות הנסיגה הקודמת שלנו חווינו הבוקר בשדרות". הרקטה שנפלה הבוקר בשדרות/דייב בוימוביץ'

דן דייקר, תושב אפרת ועמית במרכז ירושלים לענייני ציבור ומדינה, אמר כי אובמה בחר להאשים את ההתנחלויות כמכשול העיקרי לשלום, כשבפועל הפלסטינים לדבריו, הם שמונעים את התקדמות המגעים. "אובמה אומנם דיבר על ההכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי אבל בפועל האשים אותנו בכישלון ההתקדמות לשלום כאילו אנחנו בשנות ה-80", אומר דייקר. "בשלושים השנים האחרונות ישראל ויתרה על כל כך הרבה נכסים וחבלי ארץ למען פשרה היסטורית וגם כעת אפילו מנהיגי הימין מוכנים להתפשר למען השלום אבל באותו הזמן הפלסטינים אינם מוכנים לוותר על דבר. אובמה מפספס כאן ומאשים אותנו כאילו אנחנו האחראים לאי ההתקדמות". לדבריו, הדרישה לוותר על שטחים מסוימים אינה מתקבלת: "אנחנו מוכנים לשלום אבל לא מוכנים להתאבד. על אובמה להכיר ברצונה של ישראל ובזכותה לבנות בהתנחלויות שבחרה להשאיר בידיה בכל מקרה".

"הנאום של הנשיא אובמה היה חם ומחבק, אך באותה מידה הוא ניסה לייצר אשליה של ציבור שתומך במהלכים מסוכנים לישראל", נמסר הערב ממועצת יש"ע. "לכן לדעתנו גם לא הוזמנו סטודנטים מאוניברסיטת אריאל. הישראלים כבר מנוסים באשליות כאלו שהתפוצצו לנו בפנים ולא יתמכו בסכנות שמציע אובמה. את עמדותיו מבטא הציבור בישראל בצורה דמוקרטית ובבחירות, ולא בעידוד צעירים נגד ההנהגה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully