וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה זכה לקבלת פנים חמה ולבנה

זיוה מקונן דגו

21.3.2013 / 12:10

ברק אובמה הגיע לישראל לראשונה כנשיא אמריקני מכהן, אולם לא נתקל כאן בנציגים אפרו-ישראלים. זיוה מקונן דגו סבורה שמדובר בפספוס של מדינת ישראל שמצטיירת כמדינה פטרונית

זהו ביקור ייחודי ונדיר. לראות את אובמה, מנהיג העולם החופשי, פותח את ביקורו הבינלאומי הראשון מאז היבחרו בפעם השנייה לנשיאות ארצות הברית דווקא כאן בישראל. אובמה הליברלי והדמוקרטי, איש ארצות הברית הגדולה, מגיע לכאן, והכל מוכן ומאורגן עבורו בדייקנות רבה. שרי ישראל עומדים נרגשים בתור ללחוץ את ידו, וכך גם הנציגים הגאים של הפריפריה, של ערביי ישראל ושל צה"ל.

ברק אובמה בישראל, מרץ 2013. בן קלמר
אובמה בקבלת הפנים. ומה עם נציג אתיופי?/בן קלמר

התמונה אולי נראית מושלמת, אבל ישנה בעיה אחת: כולם לבנים. מעניין מה חשב על כך אובמה. האם הגעתי למדינה של אנשים לבנים בלבד? אז זהו שלא, אדוני הנשיא. במדינתנו הקטנה ישנם גם אנשים שחורים, בדיוק כמוך. אפרו-ישראלים, אתיופים בשבילכם. העובדה שלא היה אף ילד אחד, חייל, חיילת או אזרח יוצא אתיופיה בלטה וצרמה מאוד. מה הפלא שנמשיך להצטייר כמדינה פטרונית? אחרינו ייפגש הנשיא האמריקאי עם נציגי הרשות הפלסטינית, שם יש ככל הנראה אדם שחור בכל העמדות הייצוגיות.

מה לעשות, אבל אובמה הוא השראה לאדם השחור באשר הוא, גם לעולי אתיופיה בישראל. למדינה שלנו היה כל כך קשה למצוא את הקצין, חבר הכנסת או האזרח האתיופי שיעמוד יחד עם שאר המכובדים בקבלת הפנים לנשיא האפרו-אמריקאי ויראה לנשיא? כנראה שכן, אם אובמה היה השחור היחיד בקבלת הפנים.

הכותבת היא מנכ"לית אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully