וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה החמיא ליאיר נתניהו: "אתה חכם וחתיך"

20.3.2013 / 21:23

נשיא ארה"ב מצא זמן להחליף כמה מילים עם בנו של ראש הממשלה, שאמר לו כי הוריו "לא רוצים שאכנס לפוליטיקה". שרה נתניהו העבירה מתנה לכלבו של אובמה: "המבורגר כשר"

צילום: סטלינק, עריכה: מיכאל ברגמן

לרוץ לספר לחבר'ה: לא בכל יום פוגש צעיר ישראלי בנשיא ארה"ב הברית – אבל ליאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, זה קרה. עם הגיעו של ברק אובמה לבית ראש הממשלה הערב (רביעי) הוא פגש בבנו בכורו של נתניהו והשניים אף החליפו ביניהם כמה מילים. הנשיא האמריקאי, שנחת בנתב"ג בשעות הצהריים המוקדמות, אמר ליאיר שהוא "חתיך וחכם" ואילו יאיר השיב: "אתה גבוה במציאות יותר מאשר בטלוויזיה".

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
אובמה על הסוגיה האירנית: "יש עוד זמן לפתור את המשבר"
ביקור הנשיא אובמה בישראל: עדכונים שוטפים
כשאובמה פגש את לפיד: "היזהר במה שאתה מאחל לעצמך"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אובמה עם בני משפחת נתניהו בבית ראש הממשלה, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשיא האמריקאי, שהגיע לבית ראש הממשלה לאחר ביקור שערך בבית הנשיא, אף שוחח בקצרה עם נתניהו הצעיר על בנותיו, סשה ומאליה. לשאלתו של יאיר השיב אובמה: "מאליה בת 14 וסשה בת 11". "הן שולחות את ברכותיהן ומקוות שתבוא לבקר בארה"ב", הוסיף אובמה. אובמה שאל את יאיר אודות שאיפותיו לגבי השכלה גבוהה וזה השיב לו כי ברצונו ללמוד "יחסים בינלאומיים" והוסיף: "הם לא רוצים שאכנס לפוליטיקה", כשהוא מצביע על הוריו. "קודם תיכנס לעסקים", השיב אובמה. אובמה פגש גם ברעייתו של ראש הממשלה, שרה, שהעניקה לו מתנות עבור אשתו מישל ושתי בנותיו. היא מסרה לו גם מתנה עבור כלבו, אותה הגדיר אובמה "המבורגר כשר לכלבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ברק אובמה במסיבת עיתונאים, מרץ 2013. רויטרס
נתניהו ואובמה במסיבת העיתונאים שקיימו היום, היום/רויטרס

ראש הממשלה נתניהו קיבל את פניו של אובמה ואמר: "באת במזג האוויר הכי מתאים, ידעת מתי להגיע". רעייתו, שרה, אמרה: "עונג גדול לקבל את פניך בבתינו". "אני מודה לך על הכנסת האורחים", השיב לה אובמה, "אני מצטער שמישל לא יכולה הייתה לבוא הפעם". בהמשך חתם הנשיא אובמה בספר האורחים: "לכבוד הוא לי לאשרר את הקשרים הייחודיים בין שתי מדינותינו. בכל מובן, מהביטחון ועד הכלכלה, שיתוף הפעולה שלנו מעולם לא היה חזק יותר וזאת, בין היתר, הודות למחויבות העמוקה של ראש הממשלה נתניהו. מי ייתן והקשרים שלנו ימשיכו לצמוח, בשם העמים שלנו ולמען שגשוג וכל עמי העולם", כתב אובמה.

בפגישתם של נתניהו ואובמה השתתפו גם שר הביטחון החדש משה (בוגי) יעלון והשר לעניינים אסטרטגיים, יובל שטייניץ. מדובר בפגישה בעלת כמה חלקים, שהמשתתפים האחרים בה יצאו ונכנסו לסירוגין. באחד משיאיה - החלק הביטחוני, נכחו בצד הישראלי, מלבד נתניהו, רק היועץ לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה, אלוף אייל זמיר. ההערכה היא, כי כפי שכבר פורסם, בדיון עלה האיום האירני וכן המצב הביטחוני החמור בסוריה. מהצד האמריקאי נכח מלבד אובמה מקבילו של עמידרור, טום דונילון. בהמשך, לכשיעלה הנושא הפלסטיני, הצטרפה לפגישה שרת המשפטים, ציפי לבני, הממונה על המשא ומתן המדיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully