וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נאם בעברית, נתניהו הציע שפם מזויף

בקבלת פנים חמה ולבבית הרבה הנשיא האמריקאי לחבק ולהתלוצץ עם מארחיו. "טוב להיות שוב בארץ", הכריז אובמה. נתניהו הציע לאורחו שפם מזוייף כדי שיוכל לסייר בחשאי בישראל

נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי ממשלת ישראל ה-33 קיבלו היום (רביעי) את נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בטקס ממלכתי בנמל התעופה בן גוריון. הנשיא האמריקאי שהתקבל בחום על ידי שני המארחים הישראליים, סקר את מסדר הכבוד ונשא דברים בפני מארחיו. במהלך קבלת הפנים הרבה אובמה לחבק את הנשיא פרס ונתניהו, ללחוץ בחום את ידי השרים שקיבלו את פניו ולהתבדח עמם.

ברק אובמה נוחת בישראל, מרץ 2013. בן קלמר
התקבל בחום. אובמה עם פרס ונתניהו לאחר הירידה מהמטוס/בן קלמר

"טוב להיות שוב בארץ", הכריז אובמה בשפה העברית בפתח דבריו. "אני מתכבד להיות כאן לקראת חגיגות ה-65 לעצמאות ישראל. אני יודע שהמקום שבו אני דורך, זו מולדת העם היהודי שחי פה לפני 3,000 שנה. לאחר מאות שנים בגולה הקמת מדינת ישראל היא התחייה, בני אברהם ושרה מיישמים את החלום רב השנים - להיות אדון לגורלם. ארצות הברית גאה להיות בעלת הברית החזקה שלכם. ישראל היא הביקור הראשון שלי בכהונתי השנייה כנשיא ארצות הברית".

הנשיא האמריקאי הסביר כי ארצו עומדת לצד ישראל "כיוון שאנו חולקים ערכים משותפים. חלוצים בשתי האומות הקריבו את חייהם למען החירות. אנו עומדים יחד כי המשטר הדמוקרטי הנהוג במדינותינו, עם כל הקשיים הטמונים, הוא שיטת הממשל הטובה ביותר". אובמה הסביר לקהל שהאזין לדבריו כי העמידה לצד ישראל היא "אינטרס ביטחוני בסיסי ביותר. הדגלים שלנו מתנוססים היום יחדיו. לנצח".

ברק אובמה, מרץ 2013. טלי מאייר
התלוצץ עם מארחיו. אובמה עם שרי הממשלה/טלי מאייר

ראש הממשלה נתניהו, שנאם לפני אורח הכבוד, התייחס בדבריו לראיון שקיים אובמה בערוץ 2 לפני כמה ושבועות, שבו סיפר כי היה רוצה לסייר ברחובות ישראל תחת זהות בדויה. "הכנו שפם מזויף עבורך", התלוצץ ראש הממשלה. נתניהו הגדיר את ביקורו של אובמה "רגע היסטורי", ואמר כי "העם בישראל מודה לך על כך שעמדת לצד ישראל בעתות של שינויים במזרח התיכון. הדגשת את זכותה של ישראל להגן על עצמה, תמכת בהעברת סיוע צבאי ותוכניות לפיתוח מערכות הגנה אוויריות. תודה שהדגשת את זכותו של העם היהודי למדינה יהודית, וגם הגנת על הזכות הזו. תודה על הברית הבלתי ניתנת לשבירה. במזרח תיכון ללא עתיד ברור הצורך בברית זו גדול מתמיד". נתניהו הוסיף כי הוא מצפה לעבוד שוב עם הנשיא האמריקאי בארבע השנים הקרובות, והוסיף כי הביקור הוא "הזדמנות לראות זווית אחרת של ישראל – עבר, הווה ועתיד באדמה הקטנה הזו".

אובמה ופרס, מרץ 2013. רויטרס
"חולקים את אותן התקוות". פרס ואובמה/רויטרס

הנשיא פרס פנה אל האורח בנאום שנשא ואמר כי "הביקור שלך כאן הוא הוכחה לקשר העמוק בין שתי המדינות. ארצות הברית וישראל אולי שונות בגודלן, אך לא בגורלן. האוקיינוס מפריד בינינו, והמחויבות לצדק וחופש מאחדת אותנו. במאבקינו המשותף לעבר השלום, אנו ניצבים בפני אותן הסכנות וחולקים את אותן התקוות". פרס הוסיף: "אדוני הנשיא, הסיפור האישי שלך משקף את ההיסטוריה הכלל העולמית. החזון שלך משקף את העתיד כמו שהוא צריך להיות. הצעת לעם האמריקאי ולשאר אזרחי העולם מנהיגות של חזון וערכים. מנהיגות המחויבת למחר טוב יותר. בעתות שלום, ובעתות מלחמה, תמיכתך בישראל אינה ניתנת לערעור. אתה אפשרת את הביטחון שלנו בדרך ייחודית על מנת שנוכל להיאבק למען השלום. אנו מקווים לסיים את הסכסוך עם הפלסטינים. לראות את הפלסטינים נהנים מחופש ושגשוג במדינה משלהם. אנו מושיטים את ידינו לשלום לכל המדינות במזרח התיכון".

ברק אובמה ובנימין נתניהו בנאום פרס, מרץ 2013. טלי מאייר
"חולקים ערכים משותפים". נתניהו ואובמה בנתב"ג/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully