וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מחלק תיקים: סער שר הפנים, יעלון לביטחון

ראש הממשלה הודיע לארדן על מינויו לשר להגנת העורף והתקשורת. דנון ימונה לסגן שר הביטחון. מתיחות קשה בין שטייניץ וסילבן שלום סביב המאבק על משרד האנרגיה והמים

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

סער יעבור לפנים, יעלון לביטחון ודנון יהיה סגנו: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע בצהריים (ראשון) לשר החינוך, גדעון סער, על מינויו לשר הפנים. סער הודה לראש הממשלה על האמון ואמר כי הוא רואה במשרד הפנים את אחד המשרדים המרכזיים והחשובים ביותר בממשלה, המשפיע על חייהם של אזרחי ישראל. עוד אמר השר סער כי בכוונתו לקדם רפורמות משמעותיות בתפקידו כשר הפנים כשם שעשה בתפקידו כשר החינוך.

מתיחות קשה שוררת בשעות האחרונות בין חברי הכנסת יובל שטיינץ וסילבן שלום, שנאבקים למעלה משש שעות על תפקיד שר האנרגיה והמים. שר התחבורה, ישראל כץ, מחכה להכרעה כדי לשמוע מראש הממשלה על המשך כהונתו בתפקיד. ח"כ גילה גמליאל וציפי חוטובלי מחכות גם הן לשיחה עם נתניהו.

ח"כ משה (בוגי) יעלון שמע מנתניהו בבוקר על מינויו לתפקיד שר הביטחון בממשלה החדשה. "בתקופה כה מכרעת לביטחון מדינת ישראל, כשמסביבנו כל האזור סוער, חשוב שבתפקיד הזה יהיה אדם עתיר ניסיון כמו משה יעלון. בשמם של כל אזרחי המדינה אני מאחל לו בהצלחה", אמר נתניהו.

בהמשך הציע לח"כ דני דנון לשמש בתפקיד סגן שר הביטחון, וזה נעתר לבקשתו. "אני רואה בתפקיד חשיבות רבה ויכולת אמיתית לתרום רבות למען המדינה, ולכן נעניתי להצעתו", אמר בצאתו מהפגישה עם ראש הממשלה. "אנו עומדים מול אתגרים ביטחוניים רבים, הן בגזרות רחוקות והן בקרובות. אני מתחייב למלא תפקיד זה במסירות ותוך שמירה על ערכי המחנה הלאומי". דנון, שכבר העיד בעבר כי הוא מכוון לתפקיד של שר בממשלה, אמר היום כי "אם יתפנה מקום בממשלה, אין לי ספק שלאור דירוגי במקום החמישי בפריימריז - אתמנה לתפקיד שר בממשלה ה-33 של מדינת ישראל".

בתוך כך נמשכת המתיחות בליכוד בעקבות חלוקת התיקים בממשלה. נתניהו נפגש מאז שעות הבוקר ביחידות עם חברי הסיעה כדי לבשר להם אם יזכו למלא תפקיד בממשלה. נוכח מספר התיקים המצומצם שבידי הליכוד – רבים מחברי הכנסת שציפו להתמנות לשרים או לתפקידים בכירים אחרים, יגלו כי לא יקודמו, דבר שעשוי להגביר את הביקורת כלפי נתניהו.

בזה אחר זה נכנסים חברי הכנסת של הליכוד ללשכתו של נתניהו. נוסף ליעלון שזכה בתיק הביטחון, הודיע ראש הממשלה לשר הגנת הסביבה היוצא, גלעד ארדן, על מינויו לשר התקשורת והגנת העורף. ח"כ צחי הנגבי נענה לפנייתו של נתניהו לעמוד בראש ועדת הכנסת בצעדיה הראשונים של הממשלה. ח"כ הנגבי ישמש בתפקיד במשך שנה וחצי מיום כינון הממשלה, ולאחר מכן יתמנה לסגן שר במשרד ראש הממשלה. "במסגרת זו מתכוון להשתמש בכישוריו וניסיונו של סגן השר המיועד הנגבי בתחום המדיני והביטחוני. ראש הממשלה מעריך עד מאד את ניסיונו וכישוריו של ח"כ הנגבי ואת נכונותו להתייצב בעמדה מרכזית בכנסת כדי לסייע להצלחת הקואליציה בתחילת דרכה", אמר נתניהו.

דני דנון בדיון בפסילתה של חנין זועבי בבית המשפט העליון, דצמבר 2012. בן קלמר
תתרגלו לתואר: סגן שר הביטחון. ח"כ דנון/בן קלמר

בהמשך נודע כי ח"כ אופיר אקוניס מונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה שיקשר בין הכנסת לממשלה, וימלא תפקיד זה עד לחילוף עם ח"כ הנגבי.

השר ישראל כץ צפוי להישאר במשרד התחבורה, וכך גם השרה לימור לבנת שתמשיך במשרד התרבות והספורט. השר יובל שטייניץ, שהיה שר האוצר בקדנציה האחרונה, ימונה ככל הנראה למשרד האנרגיה והמים. גם בכיר הליכוד סילבן שלום יזכה להתמנות לשר - ככל הנראה למשרד משולב: הנגב והגליל והעניינים האסטרטגיים. ח"כ חיים כץ ימשיך לשמש יו"ר ועדת העבודה והרווחה.

שר התקשורת והרווחה היוצא, משה כחלון, יסגור את מצעד העולים לרגל ללשכת ראש הממשלה – כך דווח בקול ישראל. כחלון, שהחליט לא להתמודד על מקום בכנסת הנוכחית, יקבל תפקיד בכיר מחוץ לממשלה. כבר לפני הבחירות נודע כי נתניהו החליט שהוא ישמש יו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל.

ציפי חוטובלי בפאנל נשים של ויצו, ינואר 2013. יותם רונן
צעירי הליכוד נותרו מחוץ למעגל השרים. ח"כ חוטובלי/יותם רונן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully