וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימודי ליבה, שוויון בנטל ומו"מ מדיני: ההסכם של לפיד ונתניהו

16.3.2013 / 0:05

הצעת חוק לגיוס חרדים תוך 45 ימים, לימודי ליבה לכל תלמיד תוך שנתיים, ביטול משרד ההסברה וכבר בממשלה הבאה - 18 שרים, ורק כאלה עם תיק. עיקרי ההסכם בין יש עתיד לליכוד

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

ההסכם הקואליציוני עליו חתמה אתמול בצהריים (שישי) מפלגת יש עתיד עם הליכוד, חושף טפח מהמהפכה הצפויה במשרד החינוך, שבראשו צפוי לעמוד מספר 2 במפלגה, ח"כ שי פירון. בתוך חצי שנה יגבש פירון תכנית לימודי ליבה שתחייב את כלל התלמידים בישראל, לרבות אלה בחינוך החרדי, ואשר תופעל שנתיים מיום אישורה. עוד עולה מההסכם הקואליציוני, כי בתוך 45 ימים מכינון הממשלה, תועבר הצעת חוק לשוויון בנטל מצד ועדת שרים שבראשה יעמוד שר מיש עתיד.

עם כינון הממשלה, הסכימו הצדדים, תפעל הממשלה גם לחידוש השיחות עם הפלסטינים. נציג מטעם יש עתיד יצטרף לצוות השרים לעניין תהליך השלום, שבראשו יעמוד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואשר הוקם כחלק מההסכם הקואליציוני של הליכוד-ביתנו עם התנועה, בראשות ציפי לבני.

יאיר לפיד מציג את המצטרף החדש ל"יש עתיד", הרב שי פירון. דרור עינב
לימודי ליבה לכל תלמיד בישראל - בתוך שנתיים. לפיד ומספר 2 ברשימתו, שר החינוך המיועד, שי פירון/דרור עינב

בממשלה הקרובה, לפי ההסכם, תביא הממשלה לאישור הכנסת את שינוי שיטת הממשל החל מהממשלה הבאה. לפי השינויים במסמך עליו חתמו הצדדים, בממשלה ה-34 של ישראל יכהנו 18 שרים בלבד ולא יהיו שרים בלי תיק. אחוז החסימה, כפי שכבר פורסם, יעמוד על 4%. שינוי הסעיף יחייב הסכמה ברוב של 70 חברי כנסת.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

לפיד כבר החל חפיפה במשרד האוצר

חלוקת התפקידים במסמך מאשרת את ההערכות במערכת הפוליטית, לפיהן יו"ר המפלגה, יאיר לפיד, יכהן כשר האוצר. מוקדם יותר אתמול נפגש לפיד עם שר האוצר היוצא, ח"כ יובל שטייניץ, לפגישת חפיפה ראשונה. כמו כן, ארבעה שרים נוספים מטעם המפלגה יכהנו בממשלה ה-33 - שר החינוך, תיק שעמד בעיקר המחלוקת בין הליכוד ליש עתיד, ובו כאמור צפוי להחזיק ח"כ פירון; תיק הרווחה, שכנראה יילך לח"כ מאיר כהן; תיק הבריאות, שצפוי ללכת לח"כ יעל גרמן, וכן משרד המדע והטכנולוגיה, שבראשו צפוי לעמוד ח"כ יעקב פרי.

כמו כן, חברי כנסת מיש עתיד יעמדו בראשות ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות; הוועדה לקידום מעמד האישה, וכן בראש הוועדה המיוחדת לפניות הציבור. ח"כ נוסף מטעם המפלגה יהיה סגן שר במשרד הרווחה. כמו כן, כחלק מקיצוץ מספר השרים שאותו הובילה יש עתיד, משרד ההסברה יבוטל וסמכויותיו יאוחדו במסגרת מערך ההסברה הלאומי שבמשרד ראש הממשלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully