וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "עד הלילה תקום ממשלת ההזדמנויות של ישראל"

יו"ר הבית היהודי אמר כי "עדיין לא ניתן לברך על המוגמר", אך לדבריו, הממשלה שתקום "תחזיר את הנשמה היהודית לעם ישראל". לפיד: "זה כנראה הסוף. או בעצם ההתחלה"

צילום: שלומי גבאי, טל אנגלנדר; עריכה: מיכאל ברגמן

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ניסה הבוקר (חמישי) לצנן את ההתלהבות מההסכם הקואליציוני שהושג אמש, עד להכרזה רשמית על הממשלה הבאה. "עדיין לא ניתן לברך על המוגמר", אמר בנט בצאתו מביתו ברעננה. "עד הלילה תוקם ממשלת ההזדמנויות של ישראל. זאת ממשלה שתחבר בין דתיים לחילונים, בין ערבים ליהודים, בין כל חלקי החברה. להכניס את החרדים לתוך החברה הישראלית באהבה ולא בכוחניות. ממשלה של הזדמנות להוריד את העומס הבלתי אפשרי שיש על החברה הישראלית, ולשחרר את הכלכלה. ממשלה שתחזיר את הנשמה היהודית לעם ישראל".

נפתלי בנט יוצא ממשרד ראש הממשלה בירושלים לאחר שנפגש שם עם יאיר לפיד ובנימין נתניהו. טלי מאייר
"ממשלה שתחבר בין כל חלקי החברה". בנט/טלי מאייר

גם בעל בריתו של בנט, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, התייחס הבוקר להסכם המתגבש. "טוב, זה כנראה הסוף. או בעצם ההתחלה", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "מתנצל על השתיקה הארוכה, אבל היו עכשיו כמה ימים שבהם כל מילה שהייתי אומר הייתה זוכה ליותר מדי פרשנויות וספינים. אחרי שנחתום סופית (כנראה הלילה) אעדכן ואסביר, אבל היה לי חשוב להגיד לקהילת הפייסבוק של 'יש עתיד' שאני עדיין כאן ואמשיך להיות כאן מפני שהדיאלוג בינינו הוא חלק מהפוליטיקה החדשה, שבה נבחרי ציבור לא סוגרים דלת ונעלמים יום אחרי שקיבלו תפקיד. תודה על כל התמיכה, ותודה שאכפת לכם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההסכם הקואליציוני צפוי להיחתם בהמשך היום, בתום ימים ארוכים של משא ומתן, ויומיים לפי תום המנדט שקיבל ראש הממשלה מנשיא המדינה להרכבת הממשלה. מדובר בהסכם שעל פניו נראה כהישג עבור לפיד, שכן הוא יכלול צמצום במספר השרים וסגני השרים – תנאי אותו הציב יו"ר יש עתיד גבוה בראש סדר העדיפויות. גם בסוגיית תיק החינוך, שהייתה סלע המחלוקת של הימים האחרונים, ניצח לפיד כאשר זכה בתיק הנחשק.

ההסכם העקרוני שהושג אמש בין הליכוד ויש עתיד, גובש בתיווכו של יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. על פי ההצעה שגובשה, תיק החינוך יילך בסופו של דבר לנציג יש עתיד, ח"כ הרב שי פירון. גורמים בבית היהודי אמרו כי סגן שר החינוך יהיה חבר כנסת מטעם המפלגה. הליכוד יקבל את תיק הפנים, שיוענק ככל הנראה לשר החינוך גדעון סער. בנוסף לכך, על פי ההצעה של בנט, לפיד יסכים למינויו של ח"כ עמיר פרץ (התנועה) לתפקיד שר, כנראה להגנת הסביבה, וכן למינוי סגן שר נוסף מטעם הליכוד, שכפי הנראה יכהן במשרד החינוך.

מחלוקת התפקידים שילכו למפלגתו של בנט, לפי מתווה ההצעה שרקם, עולה כי משרד התמ"ת יזכה לשם חדש, והוא יעמוד בראש "משרד הכלכלה והמסחר"; ח"כ אורי אריאל יזכה בתיק השיכון, כשבנוסף יישארו ברשות המשרד הסמכויות על מנהל מקרקעי ישראל. ח"כ אורי אורבך יעמוד בראש המשרד לאזרחים ותיקים וח"כ אלי בן דהן ימונה לסגן שר ויקבל סמכויות של שר בכל ענייני הדת - מערך הגיור, הרבנות הראשית ואגף הישיבות. הבית היהודי תחזיק גם בראשות ועדת הכספים, שבראשה יעמוד ח"כ ניסן סלומיאנסקי או ח"כ אבי וורצמן.

המאמצים להרכבת הממשלה - כותרות נוספות
לימודי ליבה וחידוש המו”מ: ההסכם של נתניהו ולפיד
נתניהו מציג: ויתור אחר ויתור ונחמה אחת גדולה
הפשרה המסתמנת - החינוך לפירון, הפנים לליכוד

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com
לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully