וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייס שנהרג במכתב פרידה: "אפגוש את אחי אייל"

במהלך הלווייתו של סא"ל נועם רון, שנהרג בהתרסקות המסוק ברבדים, ספד לו אחיו, והקריא מכתב שכתב נועם להוריו ב-2006: "תמיד קיוויתי שאם כבר למות, שיהיה למען מטרה חשובה"

מערכת וואלה!

הלווייתו של סגן-אלוף (במיל') נועם רון, טייס חיל האוויר שנהרג שלשום (שלישי) לפנות בוקר בהתרסקות המסוק סמוך לקיבוץ רבדים שבשפלה, הסתיימה אתמול אחר-הצהריים בבית העלמין מורשה שבשרון. רון, בן 49 במותו, נהרג יחד עם רב-סרן (במיל') ארז פלקסר, שהובא מוקדם יותר למנוחות. הוא הותיר אחריו אישה, אלה, ושלוש בנות - נופר - קצינה בצה"ל, וכליל ואיילת - תלמידות תיכון.

במהלך הלוויה ספד לו אחיו, יוני: "אנחנו קוברים אותך היום ואי אפשר להאמין בכלל. אתה היית תמיד הגאווה שלי, תמיד היית עמוד התווך, הצוק האיתן". בהמשך סיפר יוני על אחיהם אייל, שגם היה טייס מסוקים, ונהרג לפני 16 שנים בתאונת סנפלינג במדבר יהודה. בתו של נעם, איילת, אף נקראה על שם האח אייל שנהרג. "אני זוכר ששמעתי שאייל נפצע, אתה טסת להדסה, אמרת שמסוק יביא אותו להדסה ועוד לפני שאשתו והחברים הגיעו, אתה כבר היית בבית החולים וחיכית להם בשער כדי להודיע שהוא לא בחיים".

הלוייתו של נועם רון. דרור עינב
הלווייתו של סא"ל רון בבית העלמין מורשה, היום/דרור עינב

בהמשך הקריא האח מכתב פרידה שכתב נעם להוריו בשנת 2006: "אמא ואבא היקרים, אם אתם קוראים מילים אלו, כנראה שקרה לי משהו. תמיד קיוויתי שאם כבר למות, שיהיה למען מטרה חשובה ותוך ביצוע פעילות שאני אוהב, וזה כנראה התגשם. אני הולך לפגוש את אייל, אליו אני מאוד מתגעגע, ועבורכם זו תהיה מכה שנייה ואני ממש מרחם עליכם. נסו לעשות הכל כדי להחזיר את החיוך והאושר לחיים. תיהנו מאלה והבנות הנפלאות, ודעו לכם שאין דבר שאייל ואני רוצים יותר משתהיו מאושרים, המשיכו להסתכל על חצי הכוס המלאה".

גם בתו ספדה לו: "קשה לי לדמיין ולו רגע אחד בלעדיך. למדתי ממך כל כך הרבה דברים. למדתי ממך ציונות מהי. למדתי לאהוב את הארץ. לאהוב באמת מכל הלב, לחרוש את השבילים ברגליים, לזהות כל פרח בדרך ולהתפעל מכל נוף. כשהלכנו להתפעל ביחד מהמרבדים האדומים בלכיש ממש לא מזמן, סיפרת איך פעם טסת מעל מרבד כזה וכששאלת את החניך שאתך איזה פרח זה, הוא לא ידע לענות, עצרת את הטיסה ואמרת לו שלפני שלומדים לטוס, קודם צריך להכיר את הארץ. זה כל כך מאפיין אותך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הלוייתו של נועם רון. דרור עינב
הלוייתו של נועם רון/דרור עינב

גם אחותו של נועם, מיכל, ספדה לו, וסיפרה על הקשר בינו לאחיו, שנהרג בתאונה לפני 16 שנים: "כשהיינו ילדים זה היה תמיד נועם ואייל יחד בנשימה אחת. תמיד קינאתי בהם משום שהיו בנים ואני לרבה הצער הייתי בת, אבל גם כי היו חברים טובים וקרובים בגיל ואני הייתי הקטנה, זו שלא לוקחים אותה לטיולים המאתגרים כי לא תעמוד בקצב. היו כמה טיולים שלא לקחו אותי והבטחתי להם שלא אסלח להם לעולם. נועם מדי פעם היה מנסה לשאול אם כבר סלחתי".

רון, מוותיקי היישוב אורנית, עבד בהייטק והיה פעיל בקהילת היישוב ובקשר רציף עם המועצה. בעברו הצבאי השתתף במלחמות לבנון הראשונה והשנייה ובמבצעי צה"ל בעומק האויב. ביישוב מספרים כי הוא פעל רבות לשיפור איכות החיים במקום, ודאג לכל מערך ההסעות של תלמידי התיכון שנאלצים ללמוד מחוץ ליישוב. מדובר בטרגדיה נוספת של המשפחה.

הלוייתו של נועם רון. דרור עינב
הלוייתו של נועם רון/דרור עינב

ממצאי התחקיר הראשוני לבירור נסיבות התרסקות המסוק מגלים כי הגורם לאסון הוא ככל הנראה בתקלה טכנית של כלי הטיס, שמקורה ברוטור (מדחף) האחורי. גורם צבאי שנחשף לעבודת ועדת החקירה שהוקמה בעקבות ההתרסקות סיפר לוואלה! חדשות כי אף שהמסוק נפל כגוף אחד, "חלקי הרוטור האחורי התפזרו לכל עבר. הוא לא נותר שלם. לכן הערכה היא שהרוטור האחורי נשבר כבר באוויר ושהוא מקור הבעיה". לדבריו, עד כה לא נמצאו כל החלקים של המדחף. "ברגע שימצאו אותם יהיה ניתן להביא יותר מה שהתרחש בשניות האחרונות לפני ההתרסקות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully